Slavíme zrod republiky

ČT24

ČT24
sobota 25. října 2014 Beáta

Chcete-li nabídnout plochu pro reklamu, buďte obezřetní

Velikost textu:

Praha - Tisíce klientů si stěžují na společnost Bezreklamky. Uvěřili, že když nabídnou své auto nebo plot pro reklamní účely, získají měsíčně až pět tisíc korun. Jak se ale následně zjistilo, ve skutečnosti lidé platí skoro tři a půl tisíce ročně za umístění nabízené plochy v databázi na internetu. Teď se firma dostala do sporu s Českou poštou a Poštovní spořitelnou. Její reklamní leták totiž vypadá jako poštovní poukázka.

Bezreklamky.cz
Bezreklamky.cz
Otevřít galerii
  • Bezreklamky.cz zdroj: ČT24 http://img.ct24.cz/cache/140x78/article/36/3538/353768.jpg?1336061996
  • Podezřelá poukázka zdroj: ČT24 http://img.ct24.cz/cache/140x78/article/36/3538/353769.jpg?1336062027
  • Bezreklamky.cz zdroj: ČT24 http://img.ct24.cz/cache/140x78/article/36/3538/353771.jpg?1336062058
  • Poukázka zdroj: ČT24 http://img.ct24.cz/cache/140x78/article/36/3538/353772.jpg?1336062088

V uplynulých dnech našly věrnou napodobeninu poštovní poukázky stovky obyvatel Otrokovic. Reklama jim slibuje až pět tisíc měsíčně, když nabídnou auto, dům, plot nebo jinou plochu na vylepení reklamy. Některým se zdála poukázka podezřelá a rovnou s ní skoncovali. "Já jsem se podívala na druhou stranu a povídám, to je zase nějaká volovina. Tak jsem to automaticky vyhodila," říká obyvatelka Otrokovic.

O leták se zajímá Česká pošta i Poštovní spořitelna

S firmou nemají nic společného a jejich loga jsou autorsky chráněna. "V současné chvíli se tím zabývají naši právníci a s největší pravděpodobností na tuto firmu podáme žalobu," tvrdí Marta Selicharová, mluvčí České pošty. Společnost Bezreklamky se ale brání a domnívá se, že se o porušení autorských práv nejdená.

Podezřelá poukázka
Podezřelá poukázka

Na napodobenině poukázky není o firmě žádná zmínka. Jen telefonní číslo. Už samotný telefonát stačí k uzavření smlouvy. Pokud k "uzavření" smlouvy dojde, dotyčný bude platit za to, že v databázi na internetu bude jeho nabízená reklamní plocha.

Klienti, kteří třeba na reklamu na autě čekali marně, přestali platit a nebránili se, přišli v konečném důsledku i o velkou část majetku. Smlouva se automaticky prodlužuje a je nutné ji včas vypovědět. "Těch lidí, kteří se cítí poškození touhletou firmou, jsou řádově desítky tisíc," tvrdí David Ondrejkovič z občanského sdružení Antibezreklamky. Objevují se i případy, kdy společnost nabízející služby žaluje lidi, kteří za údajnou reklamu nezaplatili.

"Musí platit, musí platit penále, musí se s námi soudit, což je nepříjemné pro ně, ale i pro nás," doplňuje Pavlíková.

Občanské sdružení klientům radí se včas aktivně bránit, na jejich stránkách se dají nalézt postupy, jak se bránit.

přehrát video
Reportáž Kamily Štichové a Luboše Dostála
Zdroj: ČT24

      Pokud chcete upozornit na chybu ve článku, označte chybný text a zmáčkněte Ctrl + Enter

      Hlavní zprávy

      Načítám...

      Ouha, data se nepodařilo načíst.