Starobrnu hrozí pokuta za dobarvené Zelené pivo

Brno - Heineken musí upravit reklamy na svůj starobrněnský speciál Zelené pivo. Státní zemědělská a potravinářská inspekce rozhodla, že pivovar mohl milovníky piva klamat, když je lákal na bylinkový speciál. Na zelené barvě piva se ale údajně podílel i likér, který obsahuje umělé potravinářské barvivo E133. Pivovaru hrozí až třímilionová pokuta. O případu píše dnešní MF DNES a Brněnský deník. Na Zelené pivo si stěžovaly dvě skupiny znalců, pražské Sdružení za poctivé české pivo a lidé z brněnského webu Pivní recenze.

Podle inspektorů měli spotřebitelé ke stížnostem důvod. „Reklamní materiály opravdu mohly spotřebitele uvést v omyl, protože prezentovaly pivo v jiném světle,“ uvedl mluvčí inspekce Pavel Kopřiva. Inspektoři uložili Starobrnu, aby upravil reklamu. Pivo se tak přejmenovalo na „13° Special“ z původního „13° Bylinný speciál“. Inspekci vadilo i chybně uváděné složení piva na víčkách sudů.

Ačkoli Heineken reklamu na webu upravil, zástupci brněnského pivovaru jsou přesvědčení, že milovníky piva neklamali. „Spotřebitele neklameme, protože suroviny jsou patrné buď na obalu výrobku, nebo v průvodní dokumentaci. V reklamě pak volíme informace, které považujeme za nejzajímavější,“ vysvětlila mluvčí pivovaru Kateřina Beute. Spor o prezentaci Zeleného piva putuje nyní do správního řízení. V něm může Starobrno dostat pokutu do výše tří milionů korun. „Dá se očekávat, že nějaká pokuta padne,“ uzavřel Kopřiva.