OVB Allfinanz klamala klienty. Dostala pokutu 5 milionů korun

Česká národní banka udělila společnosti OVB Allfinanz pětimilionovou pokutu za klamání klientů. Pracovníci firmy v letech 2010 až 2013 prodávali investiční životní pojištění jako spoření.

OVB Allfinanz bude rozhodnutí ČNB respektovat, i když vnímá většinu z posuzovaných stížností jako součást konkurenčního boje, řekl  mediální zástupce firmy Jiří Reichl.

„Více než polovina stížností se týkala smluv uzavřených našimi bývalými poradci, kteří přešli ke konkurenci nebo ukončili svoji činnost. S některými dokonce vedeme soudní spory.“ 

Jiří Reichl

mediální zástupce OVB Allfinanz

Allfinanz podle Reichla přijala od roku 2012 opatření v rámci vnitřního kontrolního systému, která ČNB požadovala.

„Navíc dlouhodobě podporujeme oborovou iniciativu vzniku registru smluv životního pojištění a poradců, kteří je sjednávají. Ta má sloužit k identifikaci systematického rušení a přepojišťování smluv,“ dodal. Firma také přistoupila k personálním změnám na pozicích zprostředkovatelů i managementu.