Klienti zkrachovalé cestovky žalují pojišťovnu Generali

Praha - Sedm klientů zkrachovalé cestovní kanceláře I. Parkam Holidays zažalovalo pojišťovnu Generali kvůli nedoplatku peněz za neuskutečněné zájezdy. Poškození klienti požadují desetitisíce korun. Parkam Holidays vyhlásila úpadek vloni v červenci a Generali jejím klientům uhradila jen 58 procent částky, za kterou si zájezdy nakoupili. Podle pojišťovny nebyla CK dostatečně pojištěná.

„Žalob jsme podali zatím sedm, ale další budou následovat,“ uvedla právní zástupkyně Klára Havlíčková z advokátní kanceláře Holubová-advokáti. Advokátní kancelář podle ní zastupuje deset klientů zkrachovalé cestovní kanceláře, za ostatní klienty byly odeslány předžalobní výzvy na vyplacení zbylých peněz. Požadované částky se pohybují v rozmezí 10 až 20 tisíc korun na jednoho klienta.  

Pojišťovna Generali na předchozí výzvy k doplatku nereagovala. Podle jejího mluvčího Jiřího Cívky nebylo možné poškozeným vyplatit vyšší částku, než je vrchní hranice odškodnění stanovená zákonem. Za nedostatečně vysoké pojištění, které nepokrývá všechny škody způsobené zákazníkům, je podle pojišťovny zodpovědná výhradně cestovní kancelář.  

Kromě zákazníků Parkam Holidays se na advokátní kancelář obrátili s dotazem na možnost zastupování i klienti zkrachovalé cestovní kanceláře Vivamonde, kteří se ocitli ve stejné situaci. I v tomto případě je protistranou pojišťovna Generali. Vivamonde ukončila činnost vloni v srpnu, kdy měla v Turecku stovky turistů, pro které Generali zajišťovala ubytování a dopravu do Česka.