Ondrášovka si na Karlovarské minerální vody stěžuje až v Bruselu

Nápojářská firma Ondrášovka viní společnost Karlovarské minerální vody (KMV) z dlouhodobého zneužívání dominantního postavení na trhu. Stěžuje si proto na ni u Evropské komise. Podle KMV jde ale Ondrášovce spíš o vytvoření kauzy než o verdikt.

Podle zveřejněného tiskového prohlášení Ondrášovky se stížnost týká výroby a prodeje stolových a minerálních vod na území Česka a Slovenska s přesahem na další země středoevropského regionu.

S jakými argumenty chce Ondrášovka v Bruselu dosáhnout vítězství, její vedení neupřesnilo. „V této fázi šetření nemůže společnost Ondrášovka informovat o důkazech, které předložila Evropské komisi,“ uvádí se v prohlášení.

Nakládání zásilky láhví Mattoni firmy Karlovarské minerální vody
Zdroj: ČTK
Autor: Slavomír Kubeš

KMV: Postavení nezneužíváme

Podle KMV jde Ondrášovce o vytvoření mediální kauzy. „O žádné takové stížnosti jsme nebyli vyrozuměni žádným orgánem, ani si od nás nikdo nevyžádal informace. Ke zneužívání dominantního postavení nedochází a nikdy nedocházelo. Považujeme to celé za nesmysl a z toho, že stěžovatel okamžitě informoval média, aniž by mohl doložit údajné důkazy, usuzujeme, že hlavním cílem této ,stížnosti' je vytvoření komunikační kauzy, nikoli nějaký verdikt evropských orgánů,“ sdělil mediální zástupce KMV Pavel Novák.

KMV jsou největším výrobcem minerálních a pramenitých vod ve střední Evropě. Mezi jeho značky patří Mattoni, Magnesia či Aquila. Skupina firem KMV navíc zahrnuje jak samotné Karlovarské minerální vody, tak i českou společnost Poděbradka a firmy v Rakousku, na Slovensku a nově i v Maďarsku. V Česku pak KMV letos odkoupily většinový podíl i v Hanácké kyselce, kde byly zatím menšinovým akcionářem.