VW odškodňuje v USA: Platební karty přijala čtvrtina dotčených majitelů aut

Mezi americkými majiteli naftových vozů, jejichž software umožňuje podvádět při emisních testech, je zájem o projev „dobré vůle“ Volkswagenu. Německá automobilka jim nabídla balíček platebních karet v hodnotě 1000 dolarů bez jakýchkoliv závazků. Nabídku přijala čtvrtina dotčených řidičů.

„Mnoho z našich zákazníků má pochopitelně obavy o svá vozidla. Jsme odhodláni udělat vše, co je nezbytné. Je to jen další krok mezi nápravnými prostředky, které požadují zákazníci i vláda,“ uvedl generální ředitel Volkswagenu v USA Michael Horn.

Balíček připravený koncernem Volkswagen se skládá ze dvou karet. Na jedné je k dispozici pět set dolarů, které může člověk utratit za cokoliv. Na druhé kartě je stejný obnos peněz. Je ale možné ho uplatnit pouze při nákupu u dealerů Volkswagenu.

Americkým majitelů upravených vozů tuto satisfakci za způsobenou újmu Volkswagen nabídl před deseti dny. Firma se tak snaží získat zpět důvěru zákazníků. Nabídka platila pro celkem 482 tisíc majitelů těchto vozů a celkové náklady pro firmu tak mohly dosáhnout až půl miliardy dolarů. Dosud se přihlásilo 120 tisíc osob, což představuje zhruba čtvrtinu.

Video Studio ČT24
video

Koncern Volkswagen se snaží získat důvěru svých amerických zákazníků

V USA padly stovky žalob, přijetí balíčku tomu nijak nebrání

Americká divize Volkswagenu uvedla, že přijetí balíčku je projevem „dobré vůle“, není spojen s žádnými podmínkami a nebrání majitelům vozů podat na firmu žalobu. Volkswagen již v USA kvůli skandálu s emisemi čelí stovkám žalob.

„Volkswagenu může v dané situaci pomoct jakákoliv akce, která je vstřícná zákazníkům. Není to poprvé v historii, kdy se za chyby v minulosti automobilka omlouvá a poskytuje náhradu,“ uvedl šéfredaktor Automakers Erich Handl.

Americká Agentura pro ochranu životního prostředí (EPA) v září obvinila Volkswagen, že u vozů s naftovými motory používal software umožňující při testování skrývat vysoce nadlimitní hodnoty toxických oxidů dusíku. Odstartovala tak velký skandál, protože Volkswagen přiznal, že software instaloval v celém světě do zhruba 11 milionů aut, včetně asi 1,2 milionu vozů české divize Škoda Auto. Od amerických úřadů hrozí společnosti pokuta až 18 miliard dolarů.