OBRAZEM: Autoshow v Detroitu nabízí větší vozy

Detroit (USA) – Na 40 světových premiér láká současná autoshow v Detroitu, tedy první velký autosalon tohoto roku. Většina novinek přitom není určena pouze pro Američany. Doba, kdy se vozy na obou stranách oceánu lišily, pomalu končí. Automobilky stále častěji připravují jeden model pro celý svět.

Novým průkopníkem je v tomto směru Ford. V Detroitu slaví premiéru čtvrtá generace Mondea. Jediný rozdíl mezi americkou a evropskou verzí je v názvu. Američané si auto mohou koupit pod názvem Fusion. „Tento rok představíme rekordní počet nových aut. Bude to vzrušující pro všechny,“ říká Alan Mullaly, předseda představenstva společnosti Ford.

Auta se neustále zvětšují

Zatímco Evropané se dříve proháněli v Sierrách a nejoblíbenějším americkým Fordem byl Taurus, dnes mají mít na obou stranách Atlantiku vkus stejný. Následkem je fakt, že auta se neustále zvětšují.

Zatímco první Mondeo bylo menší než Škoda Octavia, novinka se téměř vyrovná největšímu BMW z konce 90. let. „Od nové generace auta se očekává, že bude větší, nabídne více než ta předchozí, tudíž se to samozřejmě projevuje na celkových rozměrech,“ vysvětluje Jan Blažek, šéfredaktor časopisu Auto7.

Reportáž Jana Hreňa (zdroj: ČT24)

Designéři z Dálného východu však navrhují auta na míru konkrétním trhům a sklízejí jeden úspěch za druhým. Například Hyundai za model Elantra získala před americkými automobilkami na jejich vlastní půdě titul Auto roku. „Je mi ctí převzít toto ocenění za Hyundai Motor. Vážím si všech zúčastněných i našich skvělých amerických zákazníků,“ prohlásil šéf vývoje, Seong Hyon Park.

Existují však značky a modely, které nikdo jednotlivým trhům přizpůsobovat nemusí. Jedním z nich je například další detroitská premiéra – nové vydání legendárního Mercedesu SL.

Mercedes SL
Zdroj: ČT24
BMW i8
Zdroj: ČT24/ČTK/AP
Chevrolet Camaro Hot Wheels
Zdroj: ČT24/ČTK/AP
Porsche 911
Zdroj: ČT24/ČTK/AP
Volvo XC60
Zdroj: ČT24/ČTK/AP
Vydáno pod