Češi opět jezdí na dovolenou autem. A cestovky s nimi drží krok

Češi už se zdaleka nezajímají pouze o organizované zájezdy k moři. Stále častěji totiž chtějí prožít dovolenou aktivně a mnohdy ani nechtějí zůstávat na jednom místě. Zájem o cestování autem vzrostl od loňska dokonce o 200 procent. A cestovní kanceláře nechtějí zůstat pozadu.

Video Události: Letní dovolené končí, podzimní prodloužené víkendy začínají
video

Události: Letní dovolené končí, podzimní prodloužené víkendy začínají

„Cestovní kanceláře pro své klienty vyrábí itineráře  a část služeb na místě, to znamená ubytování, popřípadě koncerty nebo návštěvy muzeí,“ uvedl mluvčí Asociace cestovních kanceláří ČR Jan Papež.

Autem se na dovolenou vydávají lidé nejčastěji po Evropě a mezi nejoblíbenější destinace Čechů stále patří Slovensko. Dovolenou u východního souseda letos zažilo dokonce o sto tisíc Čechů více než loni. „Pomalu se to teď začíná zvedat. Možná že to je mezinárodní situací, bezpečím v České a Slovenské republice. Navíc zážitky jsou na tom Slovensku přece jenom levnější než jinde v zahraničí,“ dodává ředitel CK Atis Petr Krč.

A bezpečnost skutečně hraje velkou roli. Kvůli teroristickému útoku zamířilo letos do Tuniska o polovinu méně turistů. Naopak až pětiprocentní nárůst návštěvnosti zaznamenaly cestovky u Chorvatska, Itálie a Španělska. U Řecka a Bulharska to bylo dokonce o deset procent víc.
Cena zájezdů letos vzrostla, a to zhruba o tisíc korun na 14,5 tisíc korun. Jedním z faktorů byla právě i větší poptávka po evropských destinacích.

Podzim a prodloužené víkendy

Během podzimu si Češi mohou užít hned několik prodloužených víkendů. Vedle pondělku 28. září, také středu 28. října spojenou s podzimními prázdninami a pak ještě úterý 17. listopadu. A většina z nich tyto dny využije na krátkou dovolenou.

Pokud chtějí průvodce nebo cestují po památkách, tak často využívají služeb cestovních kanceláří. Ale i čeští klienti už jsou čím dál náročnější. „Nyní už ty eurovíkendové balíčky obsahují třeba návštěvu fotbalového utkání, pokud letí do Barcelony, nebo třeba už přímo vstupenky do divadla,“ doplňuje mluvčí CK Fischer Jan Osúch.