Povánoční výprodeje využívá drtivá většina Čechů

Praha - Povánoční a novoroční výprodeje využívá k výhodným nákupům 82 procent českých zákazníků. Povánoční slevy jsou populární hlavně u mladých lidí. Výrazně oblíbenější jsou proto mezi ženami než muži. Vyplývá to z průzkumu, který pro společnost ING Bank ČR v listopadu provedla agentura Ipsos Tambor.

Nejoblíbenější jsou povánoční výprodeje mezi mladými lidmi do 25 let. Slevového období využívá k nákupům 94 procent z nich. „Z průzkumu jasně vyplývá, že 91 procent respondentů využívá akčních nabídek v rámci vánočních slev a novoročních výprodejů pro nákup věcí, které aktuálně potřebuje,“ uvedl ředitel retailové části ING Bank ČR Libor Vaníček.

První obchodníci sezonní výprodeje zahájili už před vánočními svátky a hlavní vlnu slev odstartují v samém závěru roku. Lidé mohou v kamenných prodejnách i na internetu levněji nakoupit nejen zimní oblečení či sportovní potřeby, ale také například spotřební elektroniku či nábytek. Slevy každoročně činí až 70 procent.

Někteří Češi se snaží ušetřit už před vánočními svátky a dárky nakupují například na exekučních dražbách, které několik let pořádá například Exekutorský úřad Přerov. „Loni se dražby zúčastnilo 220 dražitelů a letos očekáváme minimálně stejně velký zájem. Lidé, kteří k nám jezdí z různých koutů republiky, vědí, že mohou nakoupit hodnotné věci i za třetinu jejich odhadní ceny. Většina z nich si tak odváží více vydražených předmětů najednou,“ uvedl soudní exekutor Tomáš Vrána z Exekutorského úřadu Přerov.

Vydáno pod