ČT24

ČT24
středa 30. července 2014 Bořivoj
Průzkum

Slevové portály prý nutí hoteliéry prodávat pod cenou

Velikost textu:

Praha – Jedním z důvodů přetrvávajících nízkých cen ubytovacích služeb v Česku je působení slevových portálů. Česká klientela na slevy slyší a tyto portály jsou schopné zejména mimo sezonu nabízet výrazně levnější ubytování. Pro mnoho hoteliérů to ale znamená prodej kapacit pod náklady, a proto je to velmi drahá marketingová akce. Tvrdí to alespoň prezident Asociace hotelů a restaurací (AHR) Václav Stárek. Na cenu ubytování si hoteliéři dlouhodobě stěžují. Podle nich je hluboko pod cenovou úrovní ostatních vyspělých evropských zemí.

Ilustrační foto
Ilustrační foto

"Dostali jsme nabídku prodávat na Slevomatu valentýnské pobyty za poloviční cenu," uvedl generální ředitel pražského hotelu Perla Tomáš Startl s tím, že marže pro portál měla činit 20 procent z původní ceny. Hotel by tak z původní ceny dvojlůžkového pokoje, která mimo sezonu činí 1 500 korun, dostal 450 korun. Takováto cena podle něj nedokáže pokrýt náklady na energie, personál a ostatní vstupy.

Chytrý marketingový tah, nebo strategická chyba?

Podle průzkumu AHR služeb slevových portálů využívá zhruba 30 procent hoteliérů asociace, kteří tyto zlevněné nabídky používají zejména kvůli vlastní propagaci. Slibují si od ní příliv nových klientů. Mnohdy na nich ale nevydělají, a tak se akce mine účinkem. "Tyto akce nalákají klientelu, která jde pouze po těchto slevách, nikdy se z nich nestanou opakovaní hosté a obvykle neutratí více, než na co mají nárok," vysvětlil Stárek.

Inzerování prostřednictvím slevových portálů má podle Stárka smysl jako marketingový tah jen v případě, že hotel zavádí nový produkt nebo se chce zaměřit na jinou část klientely, například rozšířit nabídku do nových zemí. I tehdy by ale důsledně varoval před prodáváním pokojů pod náklady.

Služby slevových portálů využívá například síť hotelů Orea Hotels. Podle marketingového ředitele Milana Pavelky prostřednictvím portálů řetězec inzeruje výhradně prodej prémiových produktů s vysokou přidanou hodnotou. Tento způsob využívání portálů považuje za přínosný i Startl. Pro provozovatele je výhodnější nabízet balíčky různých přídavných služeb, jako je uvítací drink, neomezený vstup do hotelového bazénu a relaxačního centra, bezplatné parkování a jiné služby než se hostům cenově podbízet. Mohou si to ale dovolit pouze ubytovací zařízení, která disponují potřebným zázemím. Běžný městský hotel takovéto vybavení zpravidla nemá.

přehrát video
Hotely a slevové portály

Jídlo, pití či kosmetika na slevových portálech táhnou

Návštěvníci slevových portálů projevují největší zájem o kategorie zaměřené na jídlo a pití či péči o tělo a kosmetiku. Každá z nich tvoří 19 procent objemu prodeje. Jen o procento méně se prodá poukázek z kategorie "dárky a zboží". Oblíbené jsou také nabídky z kategorie "pobyty a cestování", na které připadá 12 procent prodejů. Z dalších kategorií bodují ještě slevy na relaxační služby, sportovní aktivity či zážitky.

Systém hromadných slev do Česka přišel před více než rokem. Funguje tak, že snížení ceny obchodníci či poskytovatelé služeb aktivují poté, co si produkt zakoupí stanovený počet zákazníků. Lidé získají výrazné slevy a podnikatelé zase zaplní volné kapacity svých služeb nebo prodají zboží starších kolekcí. Zájem zákazníků o slevové portály narůstá zejména v předvánočním období.

Zdroj: ČT24, ČTK

      Pokud chcete upozornit na chybu ve článku, označte chybný text a zmáčkněte Ctrl + Enter

      Hlavní zprávy

      Načítám...

      Ouha, data se nepodařilo načíst.