Praha patří k oblíbeným cílům nákupní turistiky

Praha - Praha je jedním z deseti nejnavštěvovanějších evropských měst z hlediska nákupní turistiky a utrácení. Nejlépe se lidem nakupuje v Londýně, Madridu a Barceloně. Vyplývá to z výzkumného programu informační divize britského týdeníku The Economist. Často jezdí lidé za nákupy také do Paříže či do Říma.

Odborníci v oblasti mezinárodního nakupování vycházejí ze všeobecného nákupního indexu, který měří atraktivitu 33 hlavních evropských měst z hlediska mezinárodní nákupní turistiky. Hodnocení jednotlivých měst vychází z 36 kritérií rozčleněných do pěti kategorií: obchody, dostupnost, praktičnost, hotely a doprava, kultura a klima.

„Z indexu plyne, že ideálem mezinárodní nákupní turistiky je rovnováha mezi praktičností, dostupností a cenou,“ uvedl produktový ředitel informační divize Alasdair Ross. Index má pomoci obchodníkům a značkovým prodejcům lépe se rozhodovat a online podoba tohoto ukazatele umožnit cestovatelům najít vhodné město pro nákup podle jejich představ, doplnil výkonný ředitel společnosti Global Blue Per Setterberg.

Praha, která se v žebříčku umístila na 9. příčce, výrazně předčila ostatní města v kategorii zaměřené na praktičnost. V průměrné délce otevírací doby obchodů ve městě byla první. Nejhoršího výsledku naopak Praha dosáhla v kategorii dostupnosti, kdy hodnocení negativně ovlivnilo kolísání české koruny vůči hlavním mezinárodním měnám.