Konec chaosu v peněžence. Věrnostní programy se přesunou na platební kartu

Platební karty dostanou další funkci. Už od června se na jejich čipech začnou sdružovat věrnostní programy obchodníků. Mohly by tak nahradit desítky věrnostních kartiček, které lidé nosí v peněženkách a mnohdy je ani nepoužívají.

Každý Čech má v průměru šest věrnostních karet, přičemž čtyři z nich používá aktivně. Teď by je všechny mohla nahradit jediná karta. „Věrnostní programy jsou trendem maloobchodu v celé západní Evropě a Česká republika se v tom nijak nevymyká. Češi jsou nicméně poměrně vášniví sběratelé,“ říká Miroslav Lukeš, generální ředitel MasterCard pro Česko a Slovensko. „Připravujeme program bonusů, kdy věrnostní programy jednotlivých obchodníků sdružíme do platební karty.“

Spoléhat právě na platební kartu, kterou mají lidé u sebe vždycky, může být výhodné i pro obchodníky. „Řada lidí určitě neví, jaké věrnostní karty má, nebo má problém je s sebou nosit. Takže očekáváme, že dojde ke zjednodušení, které zprostředkuje nějaký silný hráč na globálním trhu. Tím může být právě karetní společnost,“ uvedl generální ředitel společnosti Alpine Pro Ivan Vodička.

Že mají lidé v kartách chaos, potvrzuje i Lukeš. „Češi mají většinou v peněžence hodně karet, což vede k tomu, že tu velkou peněženku nenosí, nebo používají jen pár karet, na které jsou zvyklí,“ míní šéf české a slovenské pobočky MasterCard, podle něhož nějakou formu věrnostního programu nabízí v maloobchodu více než polovina firem. U celé řady z nich však věrnostní kartičky nenaplnily jejich očekávání. „Je skutečně velmi málo úspěšných věrnostních programů,“ tvrdí Lukeš.

Video Věrnostní programy se přesunou na platební kartu
video

Věrnostní programy se přesunou na platební kartu

Věrnostní programy se přesunou na platební kartu

22.05.2015 Eko

Lukeš: U mnoha firem věrnostní programy nesplnily očekávání

Věrnostní kartičky většinou nabízejí slevy na určité druhy zboží nebo další nákupy. V novém programu ale dostane zákazník na svůj účet přímo peníze, které bude moci utratit, za co bude chtít. Čerpání bonusů přitom bude možné sledovat na internetu. „Zaplatím kartou, podívám se na stránku programu, kde mám svou kartu nahranou, a s prodlevou jednoho dvou dní uvidím historii transakce,“ vysvětluje produktový ředitel MasterCard Europe Matouš Michnevič.

MasterCard chce projekt s prvními dvaceti obchodníky naostro spustit na začátku června. „Minimálně v evropském měřítku je Česká republika první zemí, kde jej MasterCard v takovém rozsahu spouští,“ poznamenal Lukeš. Konkurenční Visa přijde s obdobným konceptem zřejmě v příštím roce.