Boj o puk na ledě, na stadionu zas o pivo. Jaká značka vyhraje?

Praha - Hokejový šampionát začne v Česku sice až v květnu, pivovary ale už teď svádí boje o to, kdo během něj bude vidět nejvíc. Na jeho vlně se svezou hned tři značky: Krušovice jsou oficiálním partnerem mistrovství, Prazdroj je sponzorem týmu a na obou stadionech se točí Staropramen. Čím více fanoušků firmy získají, tím víc jim (doslova) přiteče peněz.

Pivovary svedou boj o hokejové fanoušky (zdroj: ČT24)

Český národní hokejový tým bude svádět bitvu na ledě, pivovary zase na tribuně. Heineken, tedy jeho Krušovice smějí jako jediní na reklamě využívat logo šampionátu. Kdo by však čekal, že se na stadionu této značky dočká, je na omylu. V sudech totiž bude odpočívat konkurenční Staropramen, který má smlouvu od roku 2004.

Prazdroj, který je již tradičním partnerem hokejového týmu, pak bude muset vsadit na okolní hospody a své fanouškovské zóny.

Mezinárodní hokejová federace nemá s bojem silných pivních značek problém. Při olympiádě by pravidla byla o dost přísnější. Tam by měl totiž oficiální sponzor zaručenou absolutní exkluzivitu a nikdo z rivalů by se nesměl ani přiblížit. Na to doplatil třeba při olympijských hrách v Turíně pivovar Budvar. Za zneužití olympijských symbolů v reklamě dostal pokutu 2 miliony korun.

„Vždycky je dobré participovat na významné sportovní události. Ale to pivo je to, co k tomu patří nejvíc. Buduje to loajalitu ke značce ve smyslu: Moje oblíbená značka je ve spojení s mým oblíbeným sportem,“ říká reklamní odborník. Během posledního mistrovství před jedenácti lety se v halách vytočilo rekordních 200 tisíc litrů piva.