Škodovka představila nový Superb, prodávat se začne v červnu

Praha – Nová generace Škody Superb se začne prodávat na konci prvního pololetí včetně vrcholné verze Laurin&Klement, kombi přijde na podzim. Nový Superb bude mít jako první Škoda adaptivní podvozek nebo připojení k internetu přes mobilní síť LTE.
Video Třetí generace Škody Superb se představila na galavečeru
video

Třetí generace Škody Superb se představila na galavečeru

Třetí generace Škody Superb se představila na galavečeru

Škoda Superb musí počítat s konkurencí

Předseda představenstva Škody Auto Winfried Vahland čeká od nové vlajkové lodi Superb o 25 procent vyšší prodej než u předchozích dvou generací. Těch prodala od roku 2001 celkem 700 000 vozů. „Tento vůz zosobňuje důležitý pilíř naší růstové strategie a napovídá mnohé o budoucnosti značky, naším cílem je získat nové zákazníky ze soukromého i podnikatelského sektoru,“ uvedl Vahland. Loňský rok si Škoda zajistila rekordní prodej milionu všech vozů a v roce 2015 by šéf tuzemského prodeje Škody Auto Luboš Vlček očekával počet prodaných automobilů nad milion a sto tisíc kusů.

Nový Superb se začne sériově vyrábět v druhé polovině března a první zájemci si je pořídí od června 2015. Cenu chce firma udržet na hodnotě stávajícího modelu, konkrétní cifry prozradí až na autosalonu v Ženevě.

Nový Superb jako první automobil od Škody nabízí adaptivní podvozek s pěti volitelnými jízdními režimy, třízónovou klimatizaci, zadní parkovací kamerou, elektrickou parkovací brzdou nebo připojením vozu k internetu prostřednictvím sítě LTE a vytvořením Wi-Fi hotspotu pro další zařízení. Novinkou je elektrické otevírání pátých dveří, asistent automatického parkování nebo funkce pro bezpečné vyjíždění z příčného parkovacího místa, systém pro hlídání jízdního pruhu i asistent, který řídí popojíždění vozu v zácpě. Další systémy hlídají únavu řidiče nebo rozpoznávají dopravní značky.

Nová vlajková loď má ambice konkurovat vozům vyšší střední třídy, přestože patří o třídu níž. Svými tvary vychází nový Superb z designové studie VisionC představené loni na autosalonu v Ženevě. Nabízí největší interiér a také zavazadlový prostor, který se proti předchozí generaci zvětšil o 30 litrů na 625 litrů.

Konkurence se snaží, Škoda je ale jednička

Pravděpodobně největším konkurentem nové Škody Superb je Volkswagen Passat B8, jehož osmou řadu uvedl německý výrobce na český trh na sklonku loňského roku. V tuzemsku se prodává už od roku 2004 a na nejnovější model měl výrobce začátkem roku 1 600 objednávek. Srovnatelné jsou ve střední třídě také francouzský automobil Peugeot 508, německý Opel Insignia nebo Ford Mondeo. Šance, že by dokázaly sesadit Škodu Auto z první příčky prodejnosti, jsou ale podle všeho malé. „Doposud Superb ve své třídě měl šedesát šest procent, a ta pozice je téměř neotřesitelná,“ hodnotí Pavel Tunkl, tajemník Svazu dovozců automobilů.

Podívejte se, v jakých škodovkách jsme jezdili