Škoda SUV bude z Kvasin, vláda kývla na rozšíření areálu

Vláda na svém dnešním jednání podpořila rozšíření průmyslové zóny Solnice-Kvasiny, a to včetně navazující infrastruktury. Rozvoj zóny souvisí se záměrem Škody auto rozšířit v Kvasinách výrobu aut i o modely SUV. Investice automobilky v minimální výši 7,2 miliardy korun by měla vytvořit 1 300 nových pracovních míst, informoval úřad vlády. „Není to klasická investiční pobídka. Tady se neposkytuje přímá pomoc, ale nepřímá tím, že se rozvíjí infrastruktura. Jde především o expanzi průmyslové zóny a o silnice a železnice,“ uvedl ministr průmyslu a obchodu Jan Mládek (ČSSD).
Video Mládek: Škoda v Kvasinách přijme dalších 1 300 zaměstnanců
video

Mládek: Škoda v Kvasinách přijme dalších 1 300 zaměstnanců

Mládek: Škoda v Kvasinách přijme dalších 1 300 zaměstnanců

TK Mládek, 9.2.2015

Sobotka: Není to klasická investiční pobídka

Podle plánů by měla vedle dosavadního průmyslového areálu Kvasiny vyrůst nová strategická zóna o velikosti 51,62 hektaru. Vedle toho se počítá rovněž s vybudováním nezbytné infrastruktury.

Premiér Bohuslav Sobotka dnes uvedl, že vláda podpoří investici až 570 miliony korun. „Přispěje to k rozvoji celého regionu a celé řadě dalších firem. Půjde o investice do obchvatu obcí, zkapacitnění železničních tratí, vybudování nových cyklostezek, chodníků a měla by se zlepšit i situace ve školství a regionálním zdravotnictví,“ uvedl premiér. Memorandum o spolupráci mezi vládou, Škodou Auto a Královéhradeckým krajem bude podle Sobotky podepsáno v nejbližší době. Rozšíření výroby Škody v kvasinském areálu podpořil Sobotka už loni, kdy se při své cestě do Německa setkal s představiteli automobilky v centrále Volkswagenu ve Wolfsburgu.

Investovat nebude jenom stát, ale i Škoda a kraj

Investicí 7,2 miliardy by rozvoj závodu Kvasiny končit nemusel. Představitelé automobilky nedávno uvedli, že investice by mohly dosáhnout až 13 miliard korun a postupně by mohlo vzniknout dokonce až 1 500 pracovních míst. S investicemi do infrastruktury zóny počítá i Královéhradecký kraj. Peníze by investoval postupně během čtyř až pěti let. „Kraj bude nápomocen při získání pozemků pro závod Škody Auto i pro provozy subdodavatelů,“ řekl ČTK na konci ledna krajský radní pro investice Josef Dvořák (ČSSD). Stát a kraj již do kvasinské zóny investovaly v letech 2005 až 2012, a to skoro 1,5 miliardy korun. Peníze šly především do stavby a oprav silnic.

„Velice si ceníme toho, že vláda a Královéhradecký kraj budou investovat do dlouhodobě nevyhovující dopravní a technické infrastruktury na řadě míst v kraji. Dále velmi vítáme příslib investic do posílení spolupráce s obcemi, zajištění další podpory v oblasti školství či zdravotnictví a také do vybudování krajské průmyslové zóny k podpoře další ekonomické aktivity v regionu,“ uvedl člen představenstva Škody Bohdan Wojnar.

Sobotkova vláda za rok své činnosti podpořila 149 investičních projektů, které ekonomice přinesou téměř 79 miliard korun a vytvoření 15 000 pracovních míst. Klíčovými investicemi v minulém roce byly čtyři projekty v souhrnné hodnotě 30 miliard korun firem Nexen Tire, Hyundai Mobis, Lego a JC Interiors.

Škoda Auto má v Česku tři výrobní závody. Hlavní je v Mladé Boleslavi, kde se vyrábějí fabie, rapidy a octavie. Podle výroční zprávy z roku 2013 bylo v Boleslavi zaměstnáno 19 560 kmenových zaměstnanců. V Kvasinách, jež jsou historicky nejmladším závodem automobilky, bylo podle téhož zdroje zaměstnáno 3 374 osob. Tamní závod produkuje modely Superb, Yeti a Roomster. Ve Vrchlabí na Trutnovsku, kde se montují automatické převodovky pro celý koncern Volkswagen, v roce 2013 pracovalo 755 kmenových zaměstnanců.