Pošta znovu podražila, obchodníci zvažují změnu dopravce

Praha – Doporučený dopis, balík a psaní do zahraničí - to vše od dnešního dne Česká pošta opět zdražila. Celkově by si tak měla přijít na 400 milionů navíc. Navýšením ceny chce firma pokrýt zvyšující se náklady. Některé nejen internetové obchody, které své zboží rozesílají zákazníkům právě přes Českou poštu, proto zvažují změnu dopravce.
Video Události: Další zdražení bude poštu zřejmě stát zákazníky
video

Události: Další zdražení bude poštu zřejmě stát zákazníky

Události: Další zdražení bude poštu zřejmě stát zákazníky

události, 2.2.2015

Kdyby byla pošta v tržním prostředí, vypadalo by to jinak

„Od rána mě už oslovily dvě dopravní společnosti, které mi nabízely své služby. Ceny konkurenčních společností jsou už teď stejné nebo daleko výhodnější,“ říká designérka a majitelka obchodu Yaxi Taxi Zuzana Labudová, která své zboží zákazníkům často posílá.

  • Od února vyjde poslání doporučeného dopisu do 50 gramů na 34 korun místo 29 korun, za dvoukilogramový balík zákazník zaplatí 74 korun místo 52 korun. U cenného balíku ceny stoupnou o 27 korun a poplatek za dodejku stoupne z 10 na 15 korun. Podání poštovní poukázky typu A zdraží o tři koruny.
  • Cena za poslání obyčejného dopisu do 50 gramů zůstane 13 korun, o jednu korunu ale podraží poslání psaní s využitím zákaznické karty. Podle počtu kusů bude nově stát 12 či 11 korun. Stoupnou také ceny některých základních poštovních služeb do zahraničí. Třeba doporučená zásilka nebo cenné psaní podraží o 10 korun pro všechny hmotnostní kategorie a cílové destinace.

Kompletní ceník služeb České pošty platný od 1. února 2015 najdete ZDE.


Pošta dlouhodobě bojuje s poklesem poptávky po svých službách, například ty listovní klesají ročně o osm procent. A to je také důvod, proč v krátké době už podruhé zvedla své ceny. Naposledy před dvěma měsíci upravovala ceny balíku na poštu a balíku do ruky. Cenový rozdíl mezi poštou a jinými přepravci se tak neustále snižuje. „Máme největší síť. Konkurence se nebojíme, nabízíme celou škálu služeb a věříme, že zákazníci si k nám cestu najdou,“ říká mluvčí České pošty Matyáš Vitík.

Vedle zdražování jsou lidé kritičtí i ke spolehlivosti pošty. Hlavně před Vánocemi se množily stížnosti, že balíky do ruky nebyly doručeny, i když na ně lidé čekali doma, nebo že putovaly několik dní navíc. Heslo Dnes podáte - zítra dodáme pošta už raději opustila.