Strabag a Eurovia zvítězily v tendrech na stavbu dálnice D3 u Budějovic

Praha - Ředitelství silnic a dálnic vybralo vítěze dvou tendrů za více než miliardu korun na stavbu dálnice D3 mezi Veselím nad Lužnicí a Českými Budějovicemi. Úsek z Veselí do Bošilce by mělo stavět konsorcium vedené společností Strabag, ve kterém je druhým ze členů Eurovia CS. Obě společnosti jsou obsaženy i ve druhém konsorciu, které v soutěži ŘSD vybralo pro stavbu druhého úseku Borek - Úsilné. Zde je ale vedoucím sdružením Eurovia.

Úsek Veselí nad Lužnicí - Bošilec by měl stát bezmála 635 milionů korun, hodnota druhé zakázky na stavbu dálnice u Borku nedaleko Českých Budějovic si vyžádá 718 milionů korun.

Zahájit práce na stavbě obou úseků se ředitelství silnic dlouhodobě nedaří. Samotná soutěž trvá od roku 2012, ředitelství už v minulosti vítězem v obou tendrech vyhlásilo společnost Skanska. Jeho rozhodnutí ale zrušil Úřad o ochranu hospodářské soutěže, na který se obrátili právě současní vítězi zakázek Strabag a Eurovia. Obě firmy Skansku, která v obou tendrech požadovala podobnou cenu 600 milionů korun, podezíraly z podnákladových cen.

Rozhodnutí o výsledku zakázky ředitelství uchazečům rozeslalo v předchozích dnech a zatím neuplynula lhůta pro případná odvolání, uvedl Studecký. Odvolat se tak dosud mohou uchazeči s vyššími nabídkovými cenami, nebo může proti svému vyloučení protestovat společnost Skanska. Ta dlouhodobě uvádí, že požadované ceny nepokrývají náklady na oba projekty.

Podrobnosti k výstavbě dálnice D3 najdete zde.

Dálnice D3 má spojovat Prahu s Českými Budějovicemi a z Třebonína pokračovat jako rychlostní silnice k rakouským hranicím. Z plánované trasy je zatím v provozu zhruba čtyřicetikilometrový úsek mezi Veselím nad Lužnicí a Meznem na Benešovsku. Situace kolem D3 ve Středočeském kraji je vzhledem k posudku vlivu stavby na životní prostředí komplikovanější. Předpokládané náklady na stavbu dálnice D3 jsou zhruba 80 miliard korun.