Prodej piva Pilsner Urquell v prosinci výrazně roste

Plzeň - O více než 35 procent více než v ostatních měsících prodá v prosinci Plzeňský Prazdroj nejznámějšího českého piva Pilsner Urquell. Jde o vyšší prodej než v nejteplejších letních měsících. Trend, kdy si lidé o Vánocích dopřávají prémiová piva, lze vysledovat také v okolních zemích včetně Polska, kde lidé nejvíce preferují lihoviny. V posledních letech tam kupují v prosinci o 15 procent více plzeňského ležáku, řekl dnes mluvčí Prazdroje Jiří Mareček. Polsko je dnes s prodejem 25 milionů hektolitrů piva desátým největším pivním trhem světa.

„Nárůst prosincových prodejů Pilsner Urquell v Polsku nás opravdu těší. Lidé tam totiž preferují, podobně jako u nás, domácí pivní značky,“ dodal. Přitom polští spotřebitelé se tradičně kloní spíše k destilátům. Obliba piva ale roste. Poláci preferují silnější piva od pěti do šesti procent alkoholu. Mezi pivovarníky platí Polsko za „království plechovek“. Zatímco v ČR se v nich prodá jen tři procenta, v Polsku 44 procent piva.

Prazdroj, který od listopadu zdražil pivo o šest až osm procent, má zhruba padesátiprocentní podíl na českém trhu. Podnik, který tvoří závody Plzeň, Radegast Nošovice a Velké Popovice, prodal od loňského dubna do konce letošního března 10,89 milionu hektolitrů piva, meziročně o čtyři procenta více. Na domácím trhu zvýšil Prazdroj prodej o jedno procento na téměř 8,1 milionu hektolitrů. Minimálně s tímto nárůstem počítá také letos.