Čeští zákazníci začínají klást důraz na kvalitu a rychlost nakupování

Praha - Nákupní návyky Čechů se rychle mění. Vyplývá to ze studie vypracované agenturou Blue Strategy. Jedním z hlavních trendů, které český maloobchod v poslední době zaznamenává, je návrat zákazníků do menších obchodů v centrech měst. Zvyšuje se také náročnost nakupujících na kvalitu nabízených výrobků.
 

Češi začínají stále ve větší míře rozlišovat mezi dvěma prioritami, a to zda nakoupit rychle, nebo zda nakoupit levně. Obzvláště během pracovního týdne u zákazníků vítězí zájem neztrácet s nakupováním čas. Proto narůstá obliba obchodů v centrech měst, které ale nabízejí zboží za vyšší ceny. Oproti hypermarketům ale mají mnohé přednosti. „Ukazuje se, že zákazníci si cení toho, že nenakupují anonymně, že je neobsluhuje pokaždé jiný brigádník, ale že tam je prodavačka, která je zná a umí připomenout - nezapomeň si nakoupit mouku nebo nezapomeň si nakoupit rohlíky,“ popsal některé výhody malých krámů ředitel Blue Strategy Martin Dokoupil.

Dalším trendem, který vládne na českém trhu, je vzrůstající náročnost zákazníků na kvalitu. Odráží se to například ve vzrůstající oblibě biopotravin, které v průběhu loňského roku umístila do svých regálů většina řetězců působících v České republice. Dokoupil ale očekává, že růst jejich nabídky v této oblasti ještě není zdaleka u konce.