Sport na olympiádě v Pekingu zaplatí sponzoři

Peking/Praha - Marketingový a sponzorský program plně pokryje náklady pořadatelství letních olympijských her 2008 v Pekingu. Uvedli to dnes organizátoři her. Setkání nejlepších sportovců světa v létě letošního roku tak bude poprvé v historii zaplaceno jen soukromým sektorem, a to v Číně, kde trh nehrál vždy nejhlavnější roli.

„Příjmy získané z marketingu plně pokryjí operační náklady na organizaci olympijských her,“ sdělil dnes marketingový ředitel Pekingského organizačního výboru her Yuan Bin. Odmítl ale uvést informace, v jaké výši tyto prostředky budou. 
 
Chod sportovní části her bude stát 2,1 miliardy dolarů, Mezinárodní olympijský výbor přispěje polovinou. Sponzorské programy jsou dle odborníků jedny z nejatraktivnějších v historii sportovních podniků a určitě pokryjí ještě více než jen zbylé náklady.
 
Známá je částka, za kterou společnost adidas, jako jeden z hlavních partnerů her, zaplatil za užívání svého loga ve spojitosti s olympiádou, jde o 100 milionů dolarů.   
 
Hnutí za podporu lidských práv apelují na všechny, kdo se hodlají finančně podílet na organizaci her, aby tak nečinili. Upozorňují na počínání Číny v Darfúru. Filmový režisér Steven Spielberg minulý týden odstoupil z funkce uměleckého ředitele her. Yuan uvedl, že tlaky těchto hnutí ale nijak neovlivnili rozhodování businessmanů. „Sport ekonomika a politika jsou rozdílné věci.“