Klienty České spořitelny ohrozil další případ phishingu

Praha - Česká spořitelna v posledních dnech zaznamenala několik pokusů o takzvaný phishing. Řada jejích klientů obdržela e-mail, prostřednictvím kterého se z nich pachatelé snažili vylákat přihlašovací údaje k účtu internetového bankovnictví. 

Poslední podvodný e-mail informoval klienty o neprovedení platby prostřednictvím internetového platebního systému PayPal a doporučoval jim kliknout na vložený odkaz. Přes ten se nic netušící lidé dostali na falešné stránky České spořitelny, jejichž provedení bylo velmi věrohodné. 

„Poslední verze je hodně podobná oficiální verzi stránek České spořitelny. V minulosti, protože ty maily směřují ze zahraničí, byly velké problémy s češtinou, takže se dalo velmi snadno poznat, že e-mail neposílá banka. Při posledním útoku je komunikace velmi věrohodná, bez chyb v gramatice i s věrohodným designem stránek České spořitelny,“ varoval ředitel přímého bankovnictví České spořitelny David Lorenc.

I přesto, že banka v minulosti mnohokrát zdůraznila, že podobným způsobem s klienty zásadně nekomunikuje, zareagovalo na e-mail podle Lorence řádově několik desítek lidí. „U žádného z nich ale nedošlo ke zneužití finančních prostředků ani údajů o účtu. Peníze jsou chráněny několikastupňovým zabezpečením a v žádném případě nebyly v ohrožení,“ dodal. Případy phishingu jsou stále častější a jejich provedení stále dokonalejší.

Podvodníci se začínají stále více organizovat. Jedna skupina obvykle shromažďuje data uživatelů, druhá zajistí počítače a třetí přesouvá podvodně získané peníze. Každá z těchto spolupracujících složek přitom často působí nejen v jiné zemi, ale i na jiném kontinentě, což značně komplikuje jejich dopadení.