T-Mobile loni zvýšil tržby o desetinu na 32,5 miliardy korun

Praha - Mobilní operátor T-Mobile loni zvýšil tržby o desetinu na 32,48 miliardy korun. Počet zákazníků společnosti v loňském roce vzrostl o 222 000 na 5 271 milionu. Firma to dnes oznámila v tiskové zprávě.

Společnost tak potvrdila vedení v počtu zákazníků před konkurenční Telefónikou O2, která měla na konci roku 5,126 milionu klientů, stále ji však nepřekonala ve výši tržeb. Ty měla Telefónica zhruba o 100 milionů korun vyšší, i když rostly jen polovičním tempem. Nepotvrdila se tak nedávná předpověď generálního ředitele T-Mobilu Rolanda Mahlera, který očekával, že se firma za minulý rok stane jedničkou i v tržbách.

Počet lukrativnějších tarifních zákazníků společnosti se loni zvýšil téměř o čtvrtinu na 2,2 milionu, naopak uživatelů předplacených karet o šest procent ubylo. Průměrný měsíční výnos na zákazníka se zvýšil o dvě procenta na 501 Kč. Hrubý provozní zisk EBITDA vzrostl o 11,8 procenta na 14,25 miliardy korun.

Objem přenesených dat v sítí T-Mobilu se meziročně zdvojnásobil, přičemž tři čtvrtiny z celkového množství připadají na službu Internet 4G. Na konci loňského roku spustil T-Mobile pilotní provoz služby ADSL přes pevné linky, komerčně ji nabízí od letošního ledna.

„Našeho úspěchu si velmi vážíme, zejména pak skutečnosti, že se nám podařilo udržet prvenství v počtu zákazníků a dokázat, že jsme schopni stát se jedničkou i ve finančních ukazatelích,“ uvedl dnes Mahler. „Nasycenost na trhu rezidenčních zákazníků dosáhla maximální úrovně. Pokud chceme do budoucna dále růst, musíme se zaměřit na rozvoj našich stávajících zákazníků a služeb s přidanou hodnotou,“ dodal.

Firma se letos zaměří na jednotlivé zákaznické segmenty a také rozvoj datových služeb včetně jejich nabídky prostřednictvím pevných linek.

Celkem bylo ke konci roku na českém trhu 13 milionů aktivních SIM karet. Telefónica O2 zvýšila počet mobilních uživatelů o 261 tisíc na 5,126 milionu a Vodafone si připsal 245 tisíc zákazníků, a má tak celkem 2,66 milionu klientů.