Za kosmetiku loni utratili Češi 6,5 miliardy korun

Praha - Dnes začal na holešovickém Výstavišti dvoudenní veletrh Beauty Expo Jaro 2008. Účast přislíbilo na 250 vystavovatelů a čeká se návštěva přibližně 20 tisíc lidí, převážně z řad odborné veřejnosti. Zájem o kosmetiku, zdravý životní styl a trendy v péči o své tělo jeví stále více Čechů, nejvíce roste trh mužské kosmetiky.

„Tradičně největší segment trhu tvoří deodoranty a sprchové gely. Trendem je v současnosti  přírodní kosmetika a kosmetika pro muže,“ představila složení kosmetického trhu analytička společnosti AC Nielsen Lucie Hrušová. „Tržby trhu narostly v minulém roce o 3 procenta,“ připojila v Ekonomice ČT24 Hrušová. „Pro kosmetiku lidé nejčastěji zajdou do drogistických řetězců, následně do obchodních center,“ dodala analytička.
 
Vizážistu si lidé najímají čím dál častěji. „Za jednu návštěvu jsou v průměru ochotni utratit 1.500 korun,“ všímá si mistryně Evropy v líčení Štěpánka Podroužková. 

Veletrh, který začíná v pátek 29. února v Praze a končí v sobotu, mimo představení nejnovějších trendů ukáže profesní soutěže nebo aktuálně atraktivní techniky jako fotomake-up, nail art nebo hair extension.

Vydáno pod