mBank je úspěšnější než čekala, má již 80 tisíc klientů

Praha - Polská mBank, která na český trh vstoupila loni v listopadu, otevřela v ČR k dnešnímu dni již 80 tisíc účtů. Banka přitom při zahájení svých aktivit v zemi počítala s tím, že do roku 2010 získá 160 tisíc klientů.  

Více než pětina zákazníků mBanky pochází z Prahy. „Mimořádně silnou pozici jsme získali ale i na Moravě,“ zdůraznil generální ředitel banky Jiří Báča. Tam má banka 37 procent klientů. Mezi zákazníky banky převažují muži, kterých je více než tři čtvrtiny. Zároveň téměř polovinu všech klientů tvoří lidé mezi 24 až 34 lety.     

mBank se chce v ČR prosadit především nízkými poplatky. Služby poskytuje převážně prostřednictvím internetu, zřízení a vedení běžného účtu včetně platební karty nabízí zdarma. Celkem 80 procent klientů dosud požádalo o zřízení účtu přes internet.     

Před několika týdny banka začala rovněž nabízet hypotéky a podle Báčy již eviduje desítky schválených úvěrů. Banka také umožňuje refinancování hypotéky, aniž by za určitých podmínek prověřovala příjmy žadatelů. Podobný způsob na českém trhu nabízí také GE Money Bank nebo Bawag Bank.     

mBank ovšem jako jediná na trhu neúčtuje u hypotéky poplatek za vedení úvěrového účtu. Stejně jako Raiffeisenbank si také neúčtuje poplatek za zpracování hypotečního úvěru.     

Během letošního roku plánuje banka spuštění poskytování spotřebitelských půjček, nabídne kreditní karty i produkty pro malé firmy. V dubnu plánuje otevřít takzvaný investiční supermarket a zahájit prodej podílových fondů. Do budoucna chystá i pojištění.    

mBank je značkou polské BRE Bank, která patří německé bankovní skupině Commerzbank. Své služby loni začala poskytovat rovněž na Slovensku.