Air France prý kvůli konkurenci TGV omezí vnitrostátní spoje

Paříž - Francouzská letecká společnost Air France počítá pro příští léta s omezením vnitrostátních letů, a v důsledku toho se snížením počtu zaměstnanců o 1000, tedy o čtvrtinu proti dnešku, kdy ji k tomu nutí konkurence rychlovlaků TGV a nízkonákladových leteckých společností. Napsal to francouzský ekonomický deník Les Echos s odvoláním na interní dokument Air France, ve kterém se rozebírají vyhlídky společnosti do roku 2018.

Už letos v létě mají být zrušeny lety z pařížského letiště Orly do Rennes, Lyonu a Avignonu a snížena frekvence letů do Marseille. V delší perspektivě, mezi lety 2013 až 2017, by mohlo být zrušeno spojení Orly-Štrasburk a Orly-Bordeaux, počet letů do Toulouse by se mohl snížit o polovinu, do Marseille, Montpellieru a Toulonu o dvacet procent. „Efektu TGV“ by prý unikly jen Nice a samozřejmě ostrov Korsika.

List uvedenou zprávu doprovodil mapkou, na které je vyznačena doba cesty TGV mezi Paříží a vybranými městy a podíl, jaký mají vlaky na spojení s nimi. Do Bruselu se už podle ní z Paříže jezdí výhradně vlakem, trvá to hodinu 25 minut, do Londýna a do Štrasburku jezdí vlakem 70 procent lidí (doba cesty 2:15), při cestě do Bordeaux, kam to vlakem trvá necelé tři hodiny, ho použije 68 procent cestujících. Cestu Paříž-Lyon urazí TGV za necelé dvě hodiny, takže jím jezdí 92 procent cestujících, a i při cestách do Marseille dává 71 procent lidí přednost TGV, kterým to tam trvá pouhé tři hodiny.

Pokud jde o nejvýznamnější města, tak jen na cestách do Toulouse a Nice nemají vlaky převahu - do Toulouse patří železnici jen 17 procent a do Nice 31 procent trhu.