Škoda se vyznamenala rekordním ziskem

Wolfsburg/Mladá Boleslav/Praha - Loňský zisk české automobilky byl 712 milionů euro (17 miliard korun). Škoda Auto zaznamenala nejvyšší, a to 38,4procentní růst zisku ze skupiny Volkswagen Group. Dařilo se i ostatním značkám. Celá skupina oznámila zisk ve výši 6,5 miliardy eur před zdaněním, to by znamenalo růst ve výši 265 procent, čistý zisk činil 4,1 miliardy eur.

Výsledky firmy v loňském třetím čtvrtletí i náznaky jejích představitelů dávaly tušit, že loňský rok byl ve Škodě Auto rekordní. Automobilka loni dosáhla také historicky nejvyšších prodejů, když na světový trh umístila 630 tisíc aut, což je o 14,5 procenta více než v roce 2006. „Škoda vyrábí chytrá auta, proto se jí tak daří,“ okomentoval úspěch českého výrobce předseda správní rady Volkswagen Group Martin Winterkorn. 
 
Automobilka loni uvedla na trh nový model Fabie. Kromě ní vyrábí také modely Škoda Roomster, Škoda Octavia, starší Škoda Octavia Tour a Škoda Superb. Na autosalonu v Ženevě minulý týden firma představila nový Superb, který na český trh zavede v červnu. V příštím roce se má začít prodávat i jeho verze Combi. Kromě toho plánuje firma začít koncem letošního roku prodávat některé modely v ekologické úpravě Greenline.
 
Automobilka předpokládá, že se prodeje jejích vozů budou dále zvyšovat. V roce 2010 by chtěla překročit milion prodaných aut. Mělo by k tomu přispět i pronikání na zahraniční trhy. Automobilka chce letos zdvojnásobit výrobní kapacity v Indii, nedávno se představila i na autosalonu v Austrálii.
 
Volkswagen Group vyrábí 10 procent světové produkce automobilů. Vlastní osm značek: Volkswagen, Audi, Bentley, Bugatti, Lamborghini, SEAT, Škoda a Volkswagen Commercial Vehicles. Skupina vyrábí ve 44 závodech ve 12 zemích světa.

Volkswagen Group zaznamenala historicky rekordní zisk i prodeje. „Skupina zaznamenala velice zdravý zisk,“ uvedl předseda správní rady Volkswagen Group Martin Winterkorn. Skupina v uplynulém roce představila světu 34 nových modelů. Letos by firma chtěla prodat ještě o půl milionu vozidel více než loni. Pomoci by jí k tomu měl i průnik na čínský trh prostřednictvím sponzorství pekingské olympiády.

Winterkorn pochválil i ostatní divize. S velkou pompou představil úspěšně se rozvíjející spolupráci s koncernem Porsche a výrobcem nákladních automobilů Scania. „Když dáte dohromady Volkswagen a Porsche, je to jako byste měli Marcelinha a Maria Gomeze v jednom útočníkovi,“ přirovnal fotbalově Winterkorn.