Billa nabídne spotřebitelům vlastní značku biopotravin

Liberec - Obchodní řetězec Billa chce uvést na český trh vlastní značku biopotravin, která bude obdobou rakouské značky Ja! Natürlich. Rakouská značka, kterou Billa zavedla před 15 lety, čítá v současné době na 650 výrobků a část z nich firma dováží i na český trh. Zájem o biopotraviny ale v Česku výrazně roste, a toho chce Billa využít a zároveň také podpořit producenty z oblasti ekologického zemědělství v České republice.     

Kampaň na podporu vlastní české bioznačky chystá Billa podle mluvčí společnosti Denisy Hojsíkové na příští jaro. V současné době jedná s možnými dodavateli, a to nejen s výrobci potravin, ale oslovuje i třeba přímo chovatele.     

Obliba biopotravin roste v Česku už několik let a podle odborníků má velký potenciál. Na konci minulého roku bylo v zemi 253 výrobců biopotravin, o sto více než v roce 2006, kdy Češi za biopotraviny utratili kolem 790 milionů korun. Loni už to ale bylo 1,2 miliardy, což představuje více než padesátiprocentní nárůst. Ve srovnání s rokem 2002 stoupl prodej biopotravin v zemi osminásobně a tento trend má pokračovat. „V roce 2011 by podle odhadů měl obrat v tomto zboží překročit tři miliardy,“ předpověděl Roman Rozsypal ze společnosti Biokont CZ. Zhruba 80 procent těchto produktů se přitom prodá v supermarketech a hypermarketech.