Fox zahajuje vysílání ekonomického kanálu, konkurence CNBC

New York - Na americký televizní trh dnes vstupuje nový ekonomický kanál Fox Business Network (FBN), jímž americká divize mediální skupiny News Corp. magnáta Ruperta Murdocha bude konkurovat televizi CNBC, domácí jedničce v kabelovém vysílání ekonomického zpravodajství. FBN dosáhne ke zhruba 30 milionům amerických domácností, což je necelá třetina pokrytí CNBC, která patří konglomerátu General Electric.

Nový kanál bude řídit prezident Fox News Roger Ailes, který již roli Davida proti Goliášovi sehrál při zavádění zpravodajského kanálu Fox News v roce 1996. Díky tehdy mediálně ojedinělé ideové inklinaci a razantním a názorově vyhraněným talk show se mu od čtvrtého roku fungování Fox News daří ve sledovanosti každoročně porážet CNN, dosavadní jedničku trhu.

Jak bude FBN konkrétně vypadat, se firma zatím z obavy před konkurencí příliš nešířila. Uvedla pouze, že její snahou bude „demystifikovat“ Wall Street a pomoci divákům propojit globální trendy v podnikání se životy běžných lidí.

CNBC se orientuje zejména na bohaté profesionály, kteří jsou z hlediska reklamy zlatý důl, podle představitelů Fox však běžné diváky takový styl zpravodajství spíše odrazuje. Murdoch se nedávno nechal slyšet, že jeho kanál bude spíše pro Main Street (běžného diváka) než pro Wall Street.

Síť Fox Business přijde i s vlastním akciovým indexem FOX50. Figurovat v něm budou akcie velkých firem, jejichž aktivity se úzce dotýkají spotřebitelů. Půjde například o společnosti Microsoft, AT&T, FedEx nebo Johnson & Johnson.

Uvedení nového kanálu spadá do rámce Murdochových snah dostat se do čela světového ekonomického zpravodajství. V létě se News Corp. dohodla na koupi vydavatelství Dow Jones & Co., vlastníka předního světového ekonomického listu Wall Street Journal.

Vedoucí redaktor FBN Neil Cavuto agentuře Reuters řekl, že Fox Business bude chtít vypadat podobně jako Wall Street Journal. „Je tam rubrika posledního vývoje v ekonomice a rubrika běžných zpráv a obě do sebe harmonicky zapadají,“ řekl.

Fox však zatím nebude moci využívat služeb ekonomických reportérů Wall Street Journal. Mezi Dow Jones & Co. a CNBC totiž byla uzavřena až do roku 2012 dohoda, která brání reportérům listu objevovat se na jiných kabelových televizích.

CNBC již v přípravě na nástup FBN podnikla kroky k oživení svého programu, který rozšířila například o zpravodajský magazín nebo rubriku radící běžným investorům. Podobné kroky učinila i Bloomberg TV, jediná další televize specializující se na ekonomiku.

Američany sice ekonomika eminentně zajímá, prodej ekonomických zpráv širším vrstvám se však příliš nedaří. CNN před dvěma lety ukončila vysílání finanční odnože CNNfn, podle činitelů Fox však CNN do projektu neinvestovala dost času a peněz.

Vydáno pod