Prodejci drogerie měli loni rekordní zisky

Praha - Prodejci drogerie měli loni rekordní rok, jejich tržby stouply o miliardu a půl. Lidé si pro nákup drogistických výrobků stále častěji vybírají specializované prodejny. Ty největší z nich loni utržily téměř 12 miliard korun.

Lidé stále častěji nakupují ve specializovaných prodejnách, loni jich bylo pětatřicet procent, o tři procenta méně lidí má raději hypermarkety. Diskontní obchody a menší prodejny si vybralo shodně 9 procent lidí. „Čeští spotřebitelé se v posledních letech změnili hned ve dvou směrech. Za prvé kupují již i dražší výrobky a nehledí tolik na cenu, za druhé si stále častěji vybírají specializované prodejny,“ vysvětluje Zdeněk Skála, ředitel výzkumu obchodu Incoma.

Nejvíce se dařilo společnosti p.k. Solvent, utržila přes 4 miliardy korun. Dobře si vedli i její konkurenti, např. společnosti DM-drogerie Markt a Rossmann. Německá skupina Schlecker, která se stala stoprocentním vlastníkem společnosti Droxi, udržela tržby na dvou miliardách korun. 

Letošní rok pro drogerie nezačal nejlépe, podle meziročních březnových výsledků jim tržby klesly. Patrně ale hlavně kvůli velikonočním svátkům a menšímu počtu pracovních dní. Na podrobnější analýzu letošního roku je ještě brzy.