Češí kvůli Euru vykupují nové televizory

Praha - Prodejci spotřební elektroniky si v posledních dnech mnou ruce, prudce totiž roste zájem o nové televizory. Důvodem je především probíhající fotbalové mistrovství Evropy. Nemalou měrou však přispívá i dlouhodobější trend, kterým je postupující digitalizace.

„Nárůst v kategorii LCD i plazem byl, dá se říci, ve srovnání s loňským rokem razantní, bylo to řádově o 40 procent,“ pochvaluje si manažer prodejce elektroniky Electroworld Marek Pokorný. 

Největší zájem u LCD televizí je o úhlopříčku 82 centimetrů, u plazmových pak o 107 centimetrů. „Je to ideální velikost do pokoje nebo obývacího pokoje v běžných bytech. U plazem je to samozřejmě velikost dána tím, že žádná jiná nižší úhlopříčka se nedělá, kromě 37, která je menšinová,“ vysvětluje Pokorný.

Svůj podíl na zvyšujících se prodejích má i postupný přechod z analogového na pozemní digitální vysílání. Lidé řeší otázku, zda ke svému stávajícímu analogovému televizoru přikoupit set-top-box, nebo raději vyměnit starý přístroj za nový, který má digitální tuner už zabudovaný.

V regionech, kde je digitální vysílání už v provozu tvoří podle Pokorného televizory se zabudovaným DVT tunerem devět desetin všech prodaných přístrojů. V regionech, kde lze zatím naladit jen vysílání analogové, je tento podíl zhruba padesátiprocentní.

Už v těchto dnech se prodejci těší na začátek srpna, kdy očekávají další výrazný skok v poptávce. Ten by tentokrát měla způsobit letní olympiáda v Pekingu.