V USA stoupnou letos výdaje na webovou reklamu o pětinu

San Francisco - Výdaje na internetovou reklamu by letos mohly ve Spojených státech vzrůst o 20 procent na 23,8 miliardy dolarů. O dvojciferná procenta za rok by pak mohly peníze na internetovou propagaci růst i přes rok 2013. Zároveň poroste i podíl webové reklamy na celkových reklamních výdajích. Internet je co do čistých výdajů na reklamu tradičně nejrychleji rostoucím typem média.

V roce 2013 by v USA mohlo jít do webové reklamy 43,4 miliardy dolarů, každoročně by tak tyto výdaje rostly o 13 procent.

Očekává se, že podíl internetu na reklamě poroste také. Loni dosáhla tato část 8,4 procenta. Letošní údaj se odhaduje na 9,6 procenta, za příští rok na 10,7 procenta a v roce 2013 by to mohlo být 14,3 procenta.

Nijak nepřekvapí, že reklama spojená s vyhledáváním zůstane na internetu největší kategorií. Odhaduje se, že příjmy z ní vzrostou na 20,9 miliardy dolarů v roce 2013 z loňských 9,1 miliardy. Růst těchto peněz se ale k roku 2013 bude zpomalovat kvůli přetrvávajícímu rozdílu mezi malými místními trhy a stabilně nasyceným celostátním trhem reklamního vyhledávání.

Ostatní typy webové reklamy si nepovedou tak dobře kvůli krátkodobým potížím americké ekonomiky. Výjimkou je ale videoreklama, jejíž příjmy by se mohly do roku 2013 čtyřikrát znásobit, a to na 5,1 miliardy dolarů.

Také v Česku letos podle odhadů dosáhne růst webové reklamy dvouciferného růstu a v absolutním čísle se vyrovná reklamě rozhlasové.

Čisté výdaje na internetovou reklamu letos v Česku podle odhadu agentury ARBOmedia stejně jako u rozhlasu dosáhnou 1,35 miliardy korun. To je v případě internetu zhruba o 28,9 procenta více než loni, z celkových výdajů na reklamu v masmédiích to představuje 6,8 procenta.