KDU-ČSL vyhlašuje válku bankovním poplatkům

Praha - Znovu otevřít debatu o úrovní bankovnictví v Česku. To je cíl KDU-ČSL pro nejbližší období. Lidovci vnímají rozdíly mezi bankovnictvím v Česku a za hranicemi a tlakem na finanční ústavy a také vzděláváním občanů chtějí nůžky mezi bankami v Česku a na západě od hranic sevřít.

Kultura spolupráce klienta a banky stále zaostává za vyspělou Evropou nebo Spojenými státy, myslí si lidovci. Dnes nabídnou návrh kroků vedoucích k tomu, abychom platili bankám méně.

„Banky, které mají mateřské pouto v případě Erste Bank v Rakousku nebo Societé Generále ve Francii, se u nás v případě České Spořitelny a Komerční banky chovají ke klientům jinak, než ve svých domovských zemích, je potřeba aspoň v diskuzi tlačit na změnu,“ uvedl v Dobrém ránu ČT první místopředseda KDU-ČSL Roman Línek.

„Prvotním cílem je opět připomenout debatu nad kulturou bankovnictví u nás,“ dodal. V tržní ekonomice ale politici nemohou přímo tlačit na chování bankovních ústavů, mohou právě jen moderovat debatu. „Česká bankovní asociace by se měla seberegulovat, není na místě, aby centrální banka nebo stát zasahoval,“ potvrdil Línek.

„Důležité je i vzdělávání občanů, tak, aby nebyli otroky banky, ale byli jejími partnery,“ uzavřel Línek.

„Vítám jakýkoliv podnět k diskuzi o výši bankovních poplatků i kvalitě služeb. Moje zkušenosti jsou takové, že samotná debata, byť pomalu vede k vyšší kultuře bankovnictví. Například poplatek za zrušení účtu nebo poplatek za příchozí platbu už jsou minulostí,“ poděkoval na dálku úsilí KDU-ČSL Patrik Nacher, provozovatel serveru bankovnipoplatky.com