Budoucnost internetové reklamy je ve videu

Praha - Objem internetové reklamy podle Sdružení vydavatelů internetových titulů vzroste o čtvrtinu na 4,3 miliardy korun. Předseda sdružení Ján Simkanič nabídl nová čísla za sedmý měsíc, respektive sedm měsíců od začátku roku, ve Studiu ČT24.

„Internetová reklama je nejprogresivnějším formátem mezi mediatypy a růst je dlouhodobě vždy vyšší než 20 procent,“ popsal Simkanič. Koncem prosince se v rámci roku navíc utrácí nejvíc, takže i čísla za celý rok se vylepší. „Také platí to, že internet je pro někoho stále půdou nepoznanou, například obchodníci s rychloobrátkovým zbožím teď přicházejí na trh,“ všiml si Simkanič.

„Fyzicky je reklama postavena na image kampaně, bannery už neblikají a nevyskakují do nových oken. Bannerová reklama se přibližuje tištěné. Payperclicková reklama v podobě textových odkazů v katalozích je teď v kurzu. Videoreklama ještě neobjevila své možnosti,“ vypočítal formy prezentace Simkanič.

Celosvětově internetové komunitě vládne Google, u nás portál centrum.cz nebo idnes.cz. Internetová reklama stále patří především k nejlevnějšímu způsobu oslovení uživatele.

Největším zadavatelem inzerce byl v červenci online prodejce pojištění Allianz, za sedm měsíců letošního roku pak mobilní operátor Vodafone.