Českému hokeji vládne reklama, mění i názvy klubů

Praha - Lední hokej je v Česku sportem, který je zřejmě nejvíce provázaný s reklamou. Čtyři z pěti klubů extraligy, která začíná dnes, jsou závislé na sponzorech. Jejich jména zdobí nejenom dresy hráčů, ale i mantinely, názvy arén a ledové plochy. Některé kluby dokonce svůj tradiční název vyměnily přímo za jméno svého sponzora.

Nový ročník extraligy láká diváky na bývalé hvězdy kanadsko-americké NHL, vrátili se olympijští vítězové Ručínský, Výborný a Straka. Tyto hráče musí však kluby také adekvátně zaplatit.

Většina peněz jde přitom od sponzorů, prodejem vstupenek získají hokejové kluby maximálně 20 procent svého rozpočtu. Kluby se tak financují opačným poměrem, než v NHL.

Sponzoři jsou proto na českém ledě více vidět. Některým sponzorům nestačí dresy hráčů, mantinely a ledová plocha, ale zaplatí si název celého klubu. V extralize tak například diváci dříve mohli fandit HC Hamé, dnes RI Okna Zlín.

Vydáno pod