MPO topí eurofondy, prý za nesmyslnou reklamu

Praha - Kontroverzní kampaň za sto milionů korun chystá Ministerstvo průmyslu a obchodu (MPO). Chce v ní představit projekty z programu podpory podnikání. Ten financovala Evropská unie a skončil v roce 2006. Odpůrci této reklamy ji označili za naprosto nesmyslnou. Je prý jen prostředkem k tomu, jak rychle utratit peníze, které z programu zbyly, a musejí se vyčerpat do konce roku.

„Cílem této kampaně je informovat a zároveň provést evaluaci, vyhodnocení publicity programu od roku 2004,“ představil projekt mluvčí MPO Tomáš martovský.

Program podpořil téměř 3 tisíce projektů, měl na to 10 miliard korun, většina z nich šla ze strukturálních fondů Evropské unie. Peníze se musí vyčerpat do konce letošního roku. O tom, kdo jejich cestě bude dělat reklamu, se rozhodne už za dva týdny.

Že jde o nesmysl si myslí i stínovy ministr průmyslu za ČSSD Milan Urban. „Posouzení té záležitosti by měl udělat nezávislý kontrolní úřad, já si myslím, že je potřeba to zastavit, protože se zdá, že to je evidentní nesmysl,“ uvedl.

Na podobných kampaních podle odborníků na reklamu není nic špatného. Lidé se tak dozvědí, co se za projekty konkrétně skrývá. Ani stomilionová hodnota není oproti zahraničí nic výjimečným. Cílem je třeba výroba oslavných DVD nebo reklama pouze v regionálních televizích a rádiích, což odborníci na reklamu kritizují.