V Británii vypukla cenová válka

Londýn - Britové ztratili kvůli obavám z finanční krize zájem o drahé zboží. Do svých peněženek už nesahají tak ochotně jako dříve a obchodní řetězce na to už začaly reagovat. Aby si zákazníky udržely, začínají zlevňovat. Například Tesco už sáhlo na ceny 350 výrobků.

„V této těžké době si musí zákazníci utahovat opasky. Proto vyhledávají jen ty nejlevnější produkty. My jim chceme vyjít vstříc, a proto jsme se rozhodli zlevňovat,“ vysvětluje rozhodnutí společnosti Tesco její šéf reklamy pro Velkou Británii Richard Brasher.



Fakt, že zákazníci méně rozhazují, ale nepociťují jen supermarkety. Prudký pokles zisků již pocítili také dva největší prodejci oděvů ve Velké Británii - Arcadia a Debenhams. Nedaří se ani průmyslníkům. Konfederace britského průmyslu očekává, že pokles výroby bude nejvyšší za téměř 30 let. O místa kvůli tomu do konce roku přijde až 60 tisíc lidí.

Brity přiměla k šetření především finanční krize. Méně dostupné totiž nyní nejsou jen hypoteční úvěry, ale taky ty spotřebitelské. Podobný scénář už zažili i Američané. Kvůli nedostatku financí omezili návštěvy restaurací a daleko méně jezdí také autem.