Cestovní kancelář Fischer umožní klientům reklamovat ztrátu radosti z dovolené

Praha - Cestovní kancelář Fischer ve spolupráci s Evropskou cestovní pojišťovnou připravila pro své klienty nový systém vyplacení kompenzací v případě, že při jejich dovolené cestovka nedodrží své smluvní závazky a neposkytne nasmlouvané služby. Fischer se také stane první cestovní kanceláří v Česku, která bude svým zákazníkům kompenzovat ztrátu radosti z dovolené. Takzvaný ITQ kodex, tedy index kvality cestování, už v západní Evropě funguje přes 20 let a jeho širší implementaci plánuje podpořit dokonce ministerstvo spravedlnosti.

Index v sobě zahrnuje více než padesát položek, které mají pomoci vyčíslit konkrétní výši škody, která klientovi vznikla. Mechanismus je dosti podobný klasickému pojištění, které se pak ale logicky promítne do ceny dovolené.

Navíc bude cestovní kancelář zklamaným klientům kompenzovat i újmu z toho, že dovolená neproběhla podle jejich představ, to znamená, že nebyl dodržen smluvně dohodnutý standard, což klientovi zkazilo výsledný zážitek.

Za ztrátu radosti z dovolené bude moci každý účastník zájezdu, a tedy i dítě, dostat finanční náhradu ve výši 1000 až 2000 korun na osobu a den. Výše vyplacené částky se bude odvíjet od toho, jak moc byl klient poškozen. Peníze nebude vyplácet cestovní kancelář, ale pojišťovna.

Jedinou nevýhodou pro zákazníky je, že je CK Fischer zatím jedinou českou cestovkou, které se k zavedení těchto pravidel odhodlala. Do budoucna by se to ale mohlo změnit. Zavedení kompenzace za ztrátu radosti z dovolené totiž požaduje dokonce i Evropská unie. České ministerstvo spravedlnosti proto uvažuje o tom, že by požadovanou úpravu zakomponovalo do nového občanského zákoníku, na jehož přípravě v současnosti pracuje.