Televizní stanice vysílají příliš mnoho reklam

Praha - Češi jsou stále přesyceni reklamou, zejména na hlavních soukromých televizních stanicích. Vyplynulo to z průzkumu Češi a reklama 2009, který vytvořila společnost Faktum Invenio ve spolupráci s Asociací komunikačních agentur, Českou marketingovou společností a Českým sdružením pro značkové výrobky. Společnost průzkum zveřejnila dnes ráno.

Ani nástup nových digitálních stanic, zacílených na užší okruh diváků, přitom názory lidí na přílišné množství reklam nezměnil. „Čekali jsme větší změny,“ potvrzuje Jan Herzmann, generální ředitel společnosti Factum Invenio.

„Naopak internet si v očích veřejnosti trochu polepšil,“ říká Herzmann. V loňském roce přitom téměř třetina dotázaných uvedla, že množství reklamy na internetu je příliš velké.

V hodnocení dotázaných vyšly poměrně dobře letáky, které denně zaplňují poštovní schránky. „Když už si jich lidé všimnou, tak je velká šance, že obsah pronikne do jejich myšlení. Lidé však takové letáky nechtějí,“ vysvětluje rozporuplný postoj veřejnosti Herzmann. Místem, kde je dle dotázaných poměrně málo reklam, jsou obchody a nákupní centra. Chybí jim zejména populární ochutnávky jídel či nápojů.

Lidé si často nepřiznají vliv reklamy 

Stejně jako v loňském roce mají respondenti pocit, že jimi reklama manipuluje, ale osobně se jich nedotýká. „To ale není pravda. Spousta lidí nakupuje na základě reklamy, i když to nepřizná,“ říká ředitel společnosti.

Z průzkumu nadále vyplynulo, že lidé upřednostňují informativní funkci reklamy před zábavní. „Nejdůležitější je, aby reklama nelhala a přinášela skutečné informace. Teprve pak přichází zábava. Humor je dobrá věc, ale nesmí přebíjet sdělovací podstatu reklamy,“ uzavírá Jan Herzmann.

Chodící reklama
Chodící reklama