Staropramen bude možná na prodej

Praha - Jeden z největších českých pivovarů, Staropramen, bude možná v brzké době hledat nového majitele. Jeho dosavadní vlastník, kterým je světová pivovarnická jednička InBev, totiž potřebuje zafinancovat loňskou obří akvizici amerického konkurenta Anheuser-Busch, a hodlá tak prodat některé ze svých pivovarů v Evropě. Podle informací Hospodářských novin by mezi nimi měl být právě Staropramen.

Koncem loňského roku se InBev po komplikovaných námluvách dohodl na převzetí amerického gigantu Anheuser Busch. Zaplatí za něj 52 miliard dolarů, což je v přepočtu na české koruny víc než 1,2 bilionu a musí tak shánět peníze. „Abychom byli schopni refinancovat akvizici Anheuser-Bush, skutečně zvažujeme prodej některých aktiv,“ řekla mluvčí nově vzniklého uskupení Anheuser Busch-InBev Gwendoline Ornigg.

Výběr konkrétních společností určených na prodej InBev sice nechtěl komentovat, zprávy o nabídce odprodeje Staropramenu ale  Hospodářským novinám údajně potvrdilo několik lidí z oboru. Hodnota Pivovarů Staropramen, které ročně vaří přes tři miliony hektolitrů piva, se podle nich pohybuje mezi pěti až šesti miliardami korun.

Favorit na koupi - Heineken

Možnost nákupu a cenu Staropramene už sondují první zájemci. Favoritem o případnou koupi by pravděpodobně byl nizozemský Heineken, kterému už patří Starobrno, Krušovice, Zlatopramen a další značky. Za Staropramenem, dvojkou na tuzemském trhu, je jen těsně.

Samotný InBev vznikl v roce 2004 spojením belgického pivovaru Interbrew a brazilské nápojové společnosti AmBev. Mezi jeho hlavní značky patří Stella Artois, Beck, Bass nebo brazilská Brahma. Na českém trhu s pivem má nyní InBev se značkami Staropramen, Ostravar a Braník asi patnáctiprocentní podíl.