Téměř 100 milionů korun pustí CzechTourism na reklamu dovolené v Česku

Praha - Až 90 milionů korun na společnou propagaci domácího cestovního ruchu a dalších 5 a půl milionu pro nejlepší domácí projekty přislíbila agentura CzechTourism. Už teď roste domácí turistika až 15procentním tempem. S dobrou propagací ale podle odhadů agentury může dosáhnout i dvojnásobku.

Slabá koruna odrazuje řadu Čechů vycestovat do zahraničí. Agentura CzechTourism se toho rozhodla využít. Začne víc podporovat domácí turistiku. Na její propagaci ale zatím chyběly peníze. Letos se otevřela nová možnost čerpání peněz z evropských fondů. A podpora turismu je dlouhodobá, až do roku 2015 má fond v rozpočtu 90 milionů korun. Finančně míň nákladným, ale lidmi velmi oblíbeným projektem, je pak už přes 4 roky fungující portál  „Kudy z nudy“. Portál se dostal na 4 tisíce denních unikátních návštěvníků a oblíbenosti portálu chce agentura využít. Od března  budou návštěvníci spolu s odbornou porotou vybírat dvě stovky nejlepších projektů v cestovním ruchu. Těm pak Czechtourism vydá knižní publikaci a jejich propagaci podpoří částkou 5,5 milionu korun.

Odborná veřejnost v obecném cestovním ruchu cítí v krizi příležitost. „Pokud bude jak Praha, tak ČR připravena vyjít vstříc servisem, službami i cenovou politikou, tak může naopak ČR a Praze tato krize pomoct,“ myslí si předseda Asociace cestovních kanceláří Jan Papež. I proto může být investice do reklamy a propagace brzy výhodně shodnocena. Exotiku totiž podle statistik atraktivit střídá skromnější dovolená v Evropě.