Praha chce nalákat víc turistů

Praha - Hlavní město chce dát přibližně polovinu svých příjmů z turistického ruchu zpátky na jeho podporu. Vůbec poprvé by přímo podpořila hoteliéry, restauratéry a cestovní kanceláře. Větší část chce ale město věnovat na propagaci turistiky v zahraničních médiích. Zájem o Prahu v očích turistů by tak mělo podpořit zhruba 80 milionů korun namísto dosavadních pětadvaceti.

Magistrát se zvýšením prostředků na propagaci města snaží zastavit propad v počtu hostů. V posledních měsících je jich totiž asi o pětinu míň. „Akce, které byly předjednány na letošní rok se buď ruší, nebo se snižuje jejich objem, jak objem počtu turistů, tak co se týká celého rozpočtu,“ přiznává ředitelka příjezdové turistiky Čedoku Markéta Athanasiadová

Rozpočet, který město připravuje na podporu turistiky, by se měl naplnit hlavně z rekreačních a pobytových poplatků. Nemělo by přitom jít o jednorázové opatření. Podle radního Milana Richtera by mělo pravidelně od letošního roku padesát procent všech příjmů z cestovního ruchu směřovat zpět na jeho podporu.

Hlavní město zůstává největším magnetem

Loni celé Česko na turistech vydělalo přes pět miliard eur. Hlavním tahounem však zůstává hlavní město. Vůbec poprvé pak radní zvažují, že pošlou část vybraných peněz zpět podnikatelům, a to formou jakýchsi grantů. „Máme velký expertní sbor, kde sedí skutečně prestižní odborníci na jednotlivé oblasti cestovního ruchu a ti právě rozhodují, kam ty finanční prostředky půjdou,“ zdůraznil Richter.

Větší část rozpočtu by měla jít do reklamy, a to hlavně v zahraničí. Natočit by se mohl například nový třicetisekundový spot. Radní tvrdí, že městská kasa ochuzena nebude. Letos by se podpora turistiky zaplatila z mimořádných rezerv. V příštích letech pak radnice počítá s tím, že zvýšené výdaje bude krýt díky příjmům od vyššího počtu turistů. O tom, zda se nová koncepce schválí, budou radní rozhodovat na svém zasedání v úterý.