Výrobci luxusních značek se kvůli krizi více zajímají o Čínu

Peking - Výrobci luxusního zboží se kvůli hospodářské krizi poohlížejí po čínském trhu. Zajímají je bohatí Číňané, kteří i během ekonomické krize utrácejí za zvučné značky vysoké částky. Pro návrháře i prodejce luxusního zboží se tak Čína stává příslibem odbytu v situaci, kdy poptávka v jiných zemích klesá.

Za luxusní zboží Číňané utratí za rok kolem osmi miliard dolarů, což představuje jen tři procenta světového trhu. Poradenská firma Bain & Co ale předpokládá, že během pěti let do roku 2012 porostou tržby luxusních značek v Číně a Brazílii nejrychleji na světě.

Bain & Co odhaduje, že se letos v Číně zvýší tržby za luxusní zboží zhruba o sedm procent, zatímco celosvětově o deset procent klesnou. Loni zaznamenala Čína výrazný nárůst o 25 procent, zatímco ve světě odbyt stagnoval.

V Číně expandují rychle i sítě běžné spotřeby jako Starbucks či restaurace KFC. A své další obchody zde nyní otevírají například Salvatore Ferragamo a Gucci, zatímco v USA, Evropě a Japonsku tyto firmy expanzi omezily.

„Čínský trh roste rychle. Zatímco se světový pokles dotkl každé země, Čína je docela stabilní,“ uvedla ředitelka společnosti Salvatore Ferragamo SpA Michele Norsaová.

Zákazníci čínských luxusních obchodů jsou přitom nebývale mladí. Mnozí z nich jsou podnikatelé či patří do rostoucí třídy profesionálů. Podle agentury McKinsey & Co je 80 procent klientů luxusních prodejen mladších 45 let. V USA je to jen 30 procent a v Japonsku 19 procent.

KFC
KFC