K moři třeba i se 70procentní slevou

Praha - Cestovní kanceláře vyrazily do boje o zákazníky. Na zájezdy k moři nabízejí až sedmdesátiprocentní slevy. Snaží se tak prodat co nejvíce dovolených na poslední chvíli, jelikož zájem lidí o cestování ve srovnání s uplynulým rokem podstatně klesl. Ceny last minute zájezdů tak letos padají na rekordně nízkou úroveň a výjimkou tak není ani dovolená v žádaných destinacích nepřesahující čtyři tisíce korun.

„Zatímco loni se ty slevy pohybovaly na úrovni 15 až 20 procent, nyní je to 30 až 35 procent… Pár dní před odletem může ta cena padnout i pod cenu letenky a blížit se k 70 procentům,“ tvrdí Jan Papež, mluvčí Asociace cestovních kanceláří. Výjimkou tak není ani zájezd na Mallorcu či Tunis za necelé čtyři tisíce korun se vším komfortem.

Zájezdů typu last minute je na trhu nebývalé množství. Jak České televizi potvrdil Dan Plovatko, mluvčí CK Fischer, jejich podíl po loňských 20 procentech může sahat až ke třiceti. K dostání jsou rovněž i tři hodiny před odletem. Na letišti je prodávají například Exim Tours nebo Invia.cz. Začátkem července pak prodej zahájí rovněž Čedok. „Věřím, že se to bude prodávat dobře, tipuju, že během léta by to mohly být stovky lidí,“ doufá jeho marketingový ředitel Tomáš Brejcha.

Video Rozhovor s Janem Koláčným a Janem Beránkem
video

Rozhovor s Janem Koláčným a Janem Beránkem

Existuje však i opačný extrém zájezdů „na poslední chvíli“. Last minute si lze koupit i více jak měsíc před odletem, to je v porovnání s minulostí rovněž neobvyklé. Podle Plovajka se tak letos místo obvyklých tří týdnů dají sehnat i dva měsíce předem. Zástupci cestovních kanceláří věří, že se k nim i díky nabídce extrémně levných last minute zájezdů začnou zákazníci opět vracet.