Pošta letos ztrojnásobí své investice

Praha - Česká pošta chce výrazně více investovat do svého rozvoje, vzhledu a vybavení, než tomu bylo v minulých letech. Letos chce celkové investiční výdaje zvýšit na dvě miliardy korun z 663 milionů v loňském roce. Investovat chce zejména do softwaru, sjednotit by se měl vzhled jednotlivých poboček. Řadu novinek chce státní podnik otestovat na nové pobočce v pražském Edenu, kterou dnes představil veřejnosti.

„Pošta chce investovat do moderních technologií. Tyto investice musí sloužit ke zkvalitnění služeb a obsluhy našich zákazníků. Zároveň chceme zvýšit informovanost a zkvalitnit prostředí pro zákazníky i pro zaměstnance pošty,“ přiblížil záměr pošty její generální ředitel Petr Sedláček.

V minulých letech firma podle Sedláčka investovala výrazně méně, než bylo potřeba. Krátila investice do softwaru, počítačového vybavení, elektronických služeb, obnovy vozového parku, poboček i výchovy a vzdělávání lidí, což bylo mnohdy na škodu.

Video Rozhovor s Petrem Sedláčkem
video

Rozhovor s Petrem Sedláčkem

Eden - testovací pobočka

Směr, kterým se chce Česká pošta v dalších letech ubírat, má ukázat nová pobočka v nákupním centru Eden. Pobočka má nový vzhled, klienty a pracovníky již například nedělí skla. „Plexisklo nikoho neodradí od toho, když chce něco provést, a pro normálního občana je to překážka komunikace,“ nesouhlasí nicméně s novinkou ministr vnitra Martin Pecina. Slova některých zákazníků to potvrzují.

Pobočka je rovněž vybavena moderní výpočetní technikou a personál má nově navržené uniformy. Po vyhodnocení pilotního provozu a možných dílčích úpravách chce podnik nový vzhled použít i na dalších poštách.

Petr Sedláček, generální ředitel České pošty:

0„Ta vybavenost informačními technologiemi by měla lépe orientovat všechny naše zákazníky v tom, jaké služby se nabízejí, na kterém okénku je jaká služba k dispozici.“


Pošta v současnosti provozuje 3 364 poboček. Do začátku minulého roku byla rozdělená do sedmi odštěpných závodů, což se projevilo i na nejednotné podobě poboček. Do obnovy stávajících a budování nových prostor pošta loni investovala kolem 150 milionů korun, na obnovu stejnokrojů pak dala kolem 72 milionů korun.