Výrobky Fair Trade přicházejí do módy

Praha - Češi si oblíbili výrobky Fair Trade. Za výrobky, které jsou symbolem spravedlivého obchodu, utratili loni rekordních 41 milionů korun, což je oproti roku 2007 více než dvojnásobek. Výrobky se značkou Fair Trade podporují rozvojové země a zajišťují jim výdělek, který jim za jejich práci právem náleží.

„Do tohoto projektu jsou zapojené hlavně rozvojové země z Afriky, Asie a Latinské Ameriky,“ vysvětlila Michaela Janáková z Mezinárodní obchodní komory. Fair Trade výrobky jsou mezi lidmi čím dál populárnější. Nejvíce se prodává káva, kakao, čaje a čokoláda, kupující přitom neodrazují ani vyšší ceny.

„Spotřebitele na tom motivuje jakási odpovědnost vůči udržitelnému rozvoji a tímto dávají najevo, že jim osud v rozvojových zemích není lhostejný,“ řekla Janáková. Výrobky lze zakoupit v biopotravinách, ve svých regálech je mají i obchodní řetězce Marks&Spencer, DM drogerie, Makro a nově i Globus.

„Naším cílem je rozšířit nabídku v oblasti nápojů a zařadit i produkty v dalším segmentu. Záleží pochopitelně na zájmu našich zákazníků,“ uvedla Zuzana Menšíková ze společnosti Globus. Drtivou většinu prodaného zboží Fair Trade loni tvořily potraviny, pouze 12 procent byly nepotravinářské výrobky. Mezi oblasti, do nichž Fair Trade výrobky dosud nedorazily, patří například banány a další čerstvé ovoce či třeba řezané květiny.

Třídění kávových zrn
Třídění kávových zrn