Praha - Ženy po celém světě se čím dál častěji pouští do samostatného podnikání. Má to ale jeden háček - jejich firmy bývají řádově menší než ty, které vedou muži. V některých odvětvích, jako například v kovozpracujícím průmyslu nebo potravinářství, ženy stále zůstávají až na druhém místě. Nejpodnikavějšími Evropankami jsou Litevky, podniká tam přes 40 procent žen.
Stále více žen začíná podnikat
Další příčky okupují Maďarky, Kazašky nebo Polky. Ženy v Čechách jsou na tom hůře, vlastní byznys jich tu má pouze 20 procent. Podle výzkumu ženy podnikají spíš ve službách - oděvnictví, hotelech nebo restauracích. V Evropě jsou ale obecně v investování opatrnější, svědčí o tom fakt, že mnohem méně žádají banky o půjčky.
Například šéfka banky ING Alexis Goeorge z Austrálie nyní prožívá ve vrcholném managementu jedno z nejtěžších období. „Fakt, že je tu ekonomický propad, to není moje osobní chyba. Musím vést lidi klidně a optimisticky skrz tohle těžké období,“ řekla ředitelka ING. „Téma žen ve vedoucích pozicích je z části uměle vyvolávané téma, protože ženy, které se chtějí prosadit ve vedoucích pozicích, tak se prosadí,“ zmínil generální ředitel firmy Triton Luděk Pfeifer.