Pošta dává miliony do reklamy, starostům se to nelíbí

Karlovy Vary - Ještě před rokem hrozila Česká pošta kvůli vysokým nákladům uzavřením 179 poboček, nyní neváhá utratit osm milionů za reklamní kampaň. To je disproporce, na kterou poukazují někteří starostové ze západních Čech. Řada malých obcí se snaží s náklady na pobočky pošty státnímu podniku pomáhat, jen aby o ně nepřišly. Reklamní kampaň považují za zbytečné vyhazování peněz.

České poště v rámci své kampaně nabízí výměnou za reklamu příspěvek 100 tisíc korun na veřejně prospěšné akce. U některých starostů se ale kampaň s příliš pozitivním ohlasem nesetkala. O tom, kde je na vesnici pošta, hospoda a radnice, ví úplně každý, kvůli tomu pošta nemusí utrácet peníze, upozorňují starostové.

„Mohli by rozšířit otevírací dobu, jestliže neví co s penězi,“ zlobí se starosta Jenišova Ivan Truksa. Právě jeho obec ze strachu z možného uzavření pošty účtuje organizaci nižší nájemné za obecní prostory, ve kterých pracuje, než je obvyklé.

Starosta Hroznětína Jaroslav Rovný:

„Domnívám se, že ČEZ, plynárny a Česká pošta reklamu nepotřebují, protože mají monopol.“

„Byli jsme upozorněni dopředu Českou poštou i zřizovatelem, že prostě finanční prostředky nejsou, a najednou se objevují projekty, kde peníze jsou. My to nechápeme,“ uvedl v narážce na hrozby uzavíráním poboček místopředseda Svazu měst a obcí ČR Josef Bezdíček.

Pošta: Peníze na reklamu jdou z jiné části rozpočtu než na provoz

Pošta se útokům brání, reklama je pro ni prý nezbytná. „Pro nás je to vlastně akce v rámci nové marketingové kampaně, která se jmenuje “Pošta mění tvář„ a jejím cílem je přiblížit se více lidem a nebýt jen poštou pro velké podavatele, a proto jsme se rozhodli ze svých reklamních aktivit pomoci malým obcím,“ upozornila mluvčí pošty Marta Selicharová. Náklady na reklamu přitom podle ní jdou z rozpočtu určeného výhradně na propagaci.