AAA Auto po dvou letech poprvé v zisku

Praha - Největšímu českému prodejci ojetin, společnosti AAA Auto, se podařilo přehoupnout své ztrátové hospodaření do zisku. Za příznivými výsledky firmy stojí hlavně rozsáhlá úporná opatření a ústup ze ztrátových trhů. Ve druhém čtvrtletí tak skupina autobazarů vydělala 1,6 milionu eur, tedy asi 41 milionů korun.

„Po náročných opatřeních snižování nákladů realizovaných v průběhu uplynulého roku a půl dosáhla společnost svého klíčového cíle pro tento rok - stát se znovu ziskovou,“ uvedl v reakci na čerstvě zveřejněné výsledky generální ředitel AAA Auto Anthony Denny. „Áčkům“ se dařilo zvyšovat i prodeje aut, celkové výnosy firmy ve druhém čtvrtletí ale přesto stále byly o 43 procent nižší než před rokem.

Návrat do české kolébky

Z červených čísel se AAA Auto dostala po dvou letech. Problémy firmě způsobila nevydařená expanze do zemí střední Evropy. Loni ztráta firmy přesáhla tři čtvrtě miliardy korun a musela přistoupit k radikálním úsporným opatřením. V polovině minulého roku uzavřela ztrátové pobočky v Polsku a na jaře odešla z Maďarska. V Rumunsku si nechala jen minoritní podíl ve společném podniku s místním prodejcem.

Změnila se i prodejní strategie AAA. Firma se zaměřila na 15 nejvíce prodávaných modelů vozů, zvýšila obrátkovost o třetinu, snížila zásoby aut na pobočkách a především radikálně redukovala počet zaměstnanců. Ten se postupně snížil z někdejších 3800 na zhruba 1100.

AAA Auto se podle Dennyho bude i nadále zaměřovat na nejziskovější trhy v České republice a na Slovensku s hlavním cílem zvýšit ziskovost a provozní efektivitu místo tržního růstu. Šéf společnosti se však do budoucna netají svým záměrem proniknout na Ukrajinu a do Ruska.