Slovenský reklamní trh se v pololetí propadl o dvě třetiny

Bratislava - Objem reklamy ve slovenských médiích se v prvním pololetí meziročně propadl o zhruba dvě pětiny na 504 milionů eur (13 miliard Kč). Vyplývá to z údajů, které dodala společnost TNS Media Intelligence. Údaje však neodpovídají reálným výdajům na reklamu, protože jsou založeny na hrubých katalogových cenách a nezahrnují různé slevy a bonusy.

Podle dřívějších informací TNS klesaly zejména výdaje na televizní reklamu, které mají na celkovém objemu reklamy největší podíl. Důvodem bylo snížení oficiálních cen v cenících televizí. Odborníci se shodují, že za poklesem trhu s reklamou v pololetí stála rovněž hospodářská krize, jejíž negativní vliv se projevil již koncem loňského roku. Mnohé podniky kvůli krizi přísněji kontrolují své výdaje, včetně prostředků na reklamu.

V celém loňském roce objem reklamy na Slovensku podle TNS stoupl o čtvrtinu na rekordních 50,85 miliardy slovenských korun (43,6 miliardy Kč). Odborný časopis Stratégie vyčíslil loňské reálné výdaje na reklamu na 10,89 miliardy slovenských korun, což představovalo meziroční nárůst o více než desetinu. Za dobrými loňskými výsledky stál růst ekonomiky a spotřeby i ochota firem investovat do komunikace.