Seznam.cz v pololetí zvýšil tržby na 946 milionů korun

Praha - Provozovatel největšího tuzemského internetového portálu, společnost Seznam.cz, nepociťuje krizi tolik jako společnosti v jiných odvětvích. Společnost, která má na trhu tuzemských vyhledávačů 60procentní podíl, v pololetí navzdory krizi zvýšila tržby o více než desetinu na 946 milionů korun. Těmto výsledkům napomáhá podle výkonného šéfa společnosti Pavla Zimy fakt, že internet je médiem, které krize zasáhla nejméně. Informují o tom dnešní Hospodářské noviny.

Seznam.cz pocítil krizi v poklesu inzerentů s pracovními nabídkami 

„Samozřejmě krizi cítíme, ale není to tak špatné, jak by se dalo čekat. V obratu jsme na tom více než o deset procent lépe než v loňském prvním pololetí,“ řekl deníku Zima. Výsledkům podle něj napomáhá také to, že internet je krizí nejméně zasaženým médiem. Ale i zde se zhoršená hospodářská situace projevila - například na serveru s pracovními nabídkami, kde výrazně poklesl zájem inzerentů.

Firmy vyhodnocují své kampaně v kratším časovém horizontu 

Podniky podle Zimy mění přístup k reklamě na internetu. „Změna je v tom, že zatímco dříve si firmy objednávaly kampaně na půl roku, dnes je vyhodnocují už po dvou měsících. Když se podíváme na nástup krize, pocítili jsme ji už v listopadu a v prosinci,“ poznamenal Zima. „Pro druhou polovinu roku jsme smířeni se současnými čísly, ale samozřejmě nikdo neví, zda nepřijde další mírný pokles,“ dodal.

Seznam.cz je největší tuzemský internetový portál, který v červnu navštívilo více než 4,5 milionu uživatelů. Konkurenční Centrum.cz ze skupiny Centrum Holdings měl 3,3 milionu návštěvníků. Na trhu tuzemských vyhledávačů má Seznam 60procentní podíl.

Ilustrační foto
Ilustrační foto